Ehdota Teknisen luovuuden -palkinnon saajaksi innovatiivista työryhmää tai henkilöä

Julkaistu 8.11.2021 8.39

Tampereen kaupunki jakaa vuosittain Teknisen luovuuden palkinnon. Ehdokashaku vuoden 2021 palkinnon saajaksi on käynnissä ja päättyy sunnuntaina 5. joulukuuta. Ehdokkaiksi voi esittää tamperelaisia työryhmiä tai henkilöitä, jotka ovat soveltaneet teknistä osaamista käytäntöön innovatiivisella tavalla.

Teknisellä luovuudella tarkoitetaan omaperäistä ja uutta ratkaisua tekniikan soveltamisessa käytäntöön. Palkittavassa ratkaisussa tulisi olla kaupallista potentiaalia, tai se on jo voinut tuottaa kaupallisia tuloksia. Palkintoa ei ole tarkoitettu tieteellisen työn tukemiseen.

Palkinnon saajaksi voi esittää tamperelaista henkilöä tai tamperelaista työryhmää, mutta ei yritystä. Myös itseään voi ehdottaa palkittavaksi. Voittajan valitsee Teknisen luovuuden palkitsemistoimikunta. Se huomioi arviossaan ehdotettujen innovaatioiden kaupallisen menestyksen ja/tai tulevaisuuden kaupallisen potentiaalin.

Palkintosumma on 5 000 euroa, ja se jaetaan Tampere Smart City Week 2022 -tapahtuman yhteydessä.

Esitys palkinnon saajasta tehdään oheisella verkkolomakkeella. Innovaatiota tulisi kuvailla mahdollisimman yksityiskohtaisesti ja yleistajuisesti, jotta sen käyttötarkoitus tulee ilmi. Lomakkeeseen suositellaan liitettäväksi myös havainnollistavaa materiaalia kuten esimerkiksi videoita, valokuvia, esitteitä ja linkkejä.

Teknisen luovuuden palkinto -verkkolomake ja ohjeet ovat sekä suomeksi että englanniksi.

Lisätietoja:
Palkitsemistoimikunnan sihteeri Miia Anttila, puh. 040 484 3111 tai miia.anttila(at)tampere.fi

Teksti Raija Lindell