Festivaalien ja suurten yleisötapahtumien avustukset ovat haettavina

Julkaistu 5.11.2021 10.51

Vakiintuneiden ja toistuvasti järjestettävien festivaalien tai kulttuuritapahtumien toiminta-avustukset vuodelle 2022 ovat haettavina Tampereella tiistaihin 30.11.2021 klo 15.45 saakka.

Toiminta-avustus on tarkoitettu vakiintuneille festivaaleille ja tapahtumille, jotka ovat ammattimaisesti toteutettuja ja kansainvälisesti, valtakunnallisesti tai alueellisesti merkittäviä. Avustusta voidaan myöntää kulttuuritapahtumille, jotka ovat kestoltaan 2-10 päivää ja sisältävät merkittävissä määrin esitystoimintaa. Myös yksipäiväisiä tapahtumia voidaan avustaa, mikäli niiden merkittävyys taiteenalansa kentässä on erityisen suuri. Festivaalin tai tapahtuman tulee olla järjestetty vähintään kaksi kertaa ja tapahtuman järjestäjällä olla potentiaalia kehittää sitä edelleen.

Avustusta voidaan myöntää rekisteröityneille yhdistyksille tai yhteisöille, jotka ovat toimineet vähintään yhden kalenterivuoden ennen avustuksen hakua.

Sivistys- ja kulttuurilautakunta myöntää avustukset hakemusten perusteella. Avustusten myöntämisen arviointiperusteet löytyvät osoitteesta www.tampere.fi/avustukset. Avustukset haetaan sähköisellä hakulomakkeella, joka löytyy samasta osoitteesta. Kaikki tarvittavat liitteet tulee toimittaa sähköisesti hakulomakkeella. Hakuun otetaan mukaan viimeistään 30.11.2021 klo 15.45 mennessä sähköiseen tietokantaan liitteineen saapuneet hakemukset.

Palvelupäällikkö
Tanja Moisala