Omakotitonttia havittelevien määrä kaksinkertaistui – hakemuksia saatiin yli 700

Julkaistu 4.11.2021 14.18

Tampereen kaupungin omakotitontit kiinnostavat oman talon rakentamista suunnittelevia. Hakemuksia saapui syksyn haussa lähes kaksinkertainen määrä viime vuoden hakuun verrattuna. Tonttiarvontaan hyväksyttiin 690 hakemusta, ja tonttien ostotarjouksia saatiin 16.

Omakotitaloja rakenteilla

Haussa suosituimpia olivat vuokrattavat tontit, ja niistä erityisesti tontit Linnainmaalla ja Vuoreksessa. Kaikkiaan tonttihaussa oli tarjolla yhteensä 63 tonttia. Hervantajärveltä on haettavana 49 vuokratonttia sekä kuusi kiinteällä hinnalla myytävää tonttia. Lisäksi vuokrattavia tontteja oli tarjolla Vuoreksesta kaksi, Haukiluomasta ja Linnainmaalta molemmista yksi tontti. Tarjousten perusteella myytävänä oli neljä tonttia Ojalasta.

Kiinteään hintaan myytävien ja vuokrattavien tonttien arvonta suoritetaan ilman yleisöä ja virallisen valvojan läsnä ollessa tiistaina 9.11.2021. Arvonnan tuloksesta lähetetään tekstiviesti tai sähköposti hakuun osallistuneille välittömästi arvonnan jälkeen. Kiinteistöjohtaja tekee arvonnan tuloksen perusteella virallisen päätöksen, jolla tontit varataan tontin saaneille.

Tonteista tehdyt ostotarjoukset on jo käsitelty, ja hyväksytyn tarjouksen jättäneille on ilmoitettu asiasta.

Tonttivastaava
Jori Alanko

Pientalotontit, vuokrasopimusten jatkaminen

Toimistosihteeri
Raija Laatio-Rimmi

Toimistosihteeri
Jaana Rimpi-Muhonen

Maanvuokrasopimuksiin liittyvä asiakaspalvelu, maanvuokrien laskutus ja vuokrauksiin liittyvä raportointi. Omakotitonttihakujen järjestäminen.

Teksti Raija Lindell

Kuvat Arkistokuva