Hiedanrannan suunnittelukonttorin perusparannustyö alkaa joulukuussa

Julkaistu 27.10.2021 20.27

Hiedanrannan suunnittelukonttori kunnostetaan vastaamaan nykyaikaista toimistokäyttöä. Rakennus perusparannetaan piha-alueineen, kiintokalusteineen ja varusteineen. Tehtyjen kuntoselvityksien ja -tutkimuksien pohjalta rakennuksessa tehdään rakenteellisia korjaustoimenpiteitä runkorakenteissa, ulkovaipassa, sisätiloissa ja piha-alueella. Talotekniikka uusitaan kokonaisuudessaan.

Perusparannushankkeen toteutussuunnitelma ja toteutussopimus hyväksyttiin asunto- ja kiinteistölautakunnassa 27.10.2021. Rakennustyöt on tarkoitus aloittaa joulukuussa ja tilat otetaan käyttöön syyskuussa 2022.

Kustannusarvio on laadittu hinnaltaan halvinten hyväksyttyjen urakkatarjousten perusteella. Toteutuskustannukset ovat yhteensä 1 529 069 euroa. Hankesuunnitelmassa hyväksytty kustannusarvio oli yhteensä 1 536 000 euroa. Rakennushanke toteutetaan kaupungin talonrakennusohjelman Hiedanrannan rakennusten perusparannuksiin varatusta määrärahoista.

Arkkitehtisuunnitelmat on laatinut Arkkitehtitoimisto Lasse Kosunen Oy, joka on toiminut myös hankkeen pääsuunnittelijana. Hankkeen rakennuttamisesta vastaa Tampereen Tilapalvelut Oy.

Esityslistat ja pöytäkirjahaku:

Kiinteistöjohtaja