Nyssen poikkeustilanneviestintään uusi kanava ja laajemmat toiminta-ajat

Julkaistu 14.10.2021 10.00

Nysse-liikenteen poikkeus- ja häiriötilanteista on nyt saatavilla myös Twitterin kautta reaaliaikaista tietoa. Ajantasaista tietoa twiitataan matkan kulkuun vaikuttavista tilanteista: esimerkiksi kun yksittäinen vuoro on peruttu, pysäkki siirtyy tai suljetaan tilapäisesti, linja joutuu kiertoreitille tai tulossa on merkittäviä myöhästymisiä.

Ratikka ja Nysse Hämeekadulla Sokoksen kohdalla

Häiriöviestejä syötetään Nyssen informaatiojärjestelmään Nysse Valvomossa ja Tampereen Ratikan liikenteenohjauskeskuksessa. Perutuista vuoroista tiedot tulevat suoraan liikennöitsijöiltä. Twitterin lisäksi häiriöviestit näkyvät Nyssen sähköisissä kanavissa: bussien ja ratikoiden matkustamonäytöillä, pysäkkien digitaalisilla aikataulunäytöillä, nysse.fi -aikataulupalveluissa sekä reittioppaassa.

Häiriöhallinnan keskittäminen Nysse Valvomoon ja Ratikan liikenteenohjauskeskukseen parantaa Nyssen häiriöviestinnän prosessia merkittävästi. Poikkeustilanteista saadaan nyt asiakkaille viestittyä myös iltaisin ja viikonloppuisin.

Nyssen poikkeusinfo löytyy Twitteristä nimellä @Nysseinfo. Tili on tarkoitettu automaattiseen poikkeusviestintään, joten se ei toimi asiakaspalvelukanavana.

Ulkoinen linkkiNysse - Tampereen seudun joukkoliikenne

Teksti Hanne Tamminen