Jokikadun länsipäässä katutöitä

Julkaistu 28.9.2021 11.18

Ratinan alueella, Viinikanojan suulla aloitetaan katutyöt Jokikadun länsipäässä maanantaina 27.9.2021 alkaneella viikolla. Kunnostettava lyhyt osuus ulottuu Hatanpään valtatieltä Höyrynpuistoon.

Jokikatua Höyrypuiston ja Ratinan suunnasta.

Töistä aiheutuu pienimuotoisia, työn edetessä muuttuvia liikennejärjestelyjä autoliikenteelle sekä pyöräilijöille ja jalankulkijoille. Ensiksi liikennejärjestelyt koskevat kadun pohjoispuolta ja sen jälkeen eteläpuolta, kun pohjoispuolen sadevesikaivot on saatu tehtyä. Jokikatu 7:n kohdalla sijaitseva P-alue on poistettu käytöstä pysyvästi.

Töihin kuuluu hulevesilinjojen kunnostusta sekä katu- ja puistoalueen rakentamista. Poistetun P-alueen kohdalle tulee kadun kääntöpaikka, jolta on ajoyhteydet kadun pohjoispuolen kiinteistöille. Kadun pohjoispuolen jalkakäytävää jatketaan, ja myös Höyrynpuiston puistokäytävää jatketaan jalkakäytävälle saakka. Kadun eteläpuolen kävely- ja pyörätiellä erotellaan kulkusuunnat Hatanpään valtatielle saakka.

Työmaa valmistuu vuoden 2021 loppuun mennessä.

Tampereen Infra Oy:
Vastaava työnjohtaja