Eron edessä? -illat tarjoavat tietoa eroa miettiville vanhemmille

Julkaistu 27.9.2021 15.52

Onko ero perheessäsi ajankohtainen asia? Tarvitsetko tietoa lapsen elatukseen, huoltoon tai tapaamisiin liittyvistä asioista?

Eron edessä? -illat ovat infotilaisuuksia, joissa tarjotaan tietoa aiheista, joita lasten vanhemmat erossa pohtivat. Eron edessä? -iltoihin voi osallistua joko MLL:n Tampereen osaston tiloissa tai etänä verkossa. Teams-linkit tilaisuuksiin löytyvät Eron ensiapupisteen verkkosivuilta.

Loka-marraskuun aikana järjestetään seitsemän eri teemoihin keskittyvää Eron edessä? -iltaa, jotka on suunnattu eroa harkitseville tai eronneille vanhemmille.

Ensimmäinen Eron edessä? -ilta järjestetään tiistaina 5.10.2021 klo 17.30–19.30 MLL Tampereen osaston Eron ensiapupisteessä ja etänä verkossa. Illan aiheena ovat parisuhteen päättämiseen liittyvät tunteet ja niiden käsittely. Aiheesta puhuu perheneuvoja Leena Jokinen Tampereen ev.lut. seurakuntien Perheasiain neuvottelukeskuksesta.

Eron edessä? -illoissa käsitellään muun muassa eroon liittyviä tunteita, lasten ja nuorten tukemista vanhempien erotessa ja puhutaan yhteistyövanhemmuudesta. Aiheina ovat myös väkivalta sekä mielenterveys- ja päihdeongelmat parisuhteessa ja erotilanteessa.

Esillä ovat myös eroon liittyvien sopimusten tekeminen. Vastauksia saadaan muun muassa siihen, mitä lastenvalvojalla tai käräjäoikeudessa tapahtuu ja miten toimitaan, jos asiat riitautuvat. Lisäksi kuullaan lakiasioista erossa ja uusperheiden elämässä.

Tilaisuuksiin ei tarvitse ilmoittautua. Niissä voi vain kuunnella, mutta halutessaan myös kysyä aiheesta lisää ja keskustella. Eron edessä -illat ovat maksuttomia, ja niihin voi osallistua anonyymisti.

Tilaisuudet pidetään Mannerheimin Lastensuojeluliiton (MLL) Tampereen osaston Eron ensiapupisteellä osoitteessa Tiiliruukinkatu 1 (sisäänkäynti sisäpihalta, kulku perhetalon ja Finnparkin parkkihallin välistä).

Anne Haring

Teksti Johanna Toivanen