Onko sinulla tehosterokoteaika Ratinaan 11.10.2021 tai sen jälkeen? Rokotusaikaasi aikaistetaan

Julkaistu 13.9.2021 14.04

Tampereella Ratinan rokotusyksikkö sulkeutuu 10.10.2021. Sen vuoksi aikaistetaan kaikki Ratinaan varatut tehosterokotusajat, jotka ovat 11. lokakuuta tai sitä myöhemmin. Aikaistuksella halutaan myös nopeuttaa rokotuksia, jotta yhteiskuntaa päästään avaamaan.

Ratinan rokotusyksikön aukioloajat: Ajanvarauksella ma–pe kello 8–20. Ilman ajanvarausta ma–pe kello 8–18. Messukeskuksen rokotusyksikkö on suljettu.

Muutos koskee Ratinassa tai Messukeskuksessa 19.7.–25.8.2021 ensimmäisessä rokotuksessa käyneitä, jotka eivät ole aikaistaneet tehosterokotusta.

Aikaistus tehdään porrastetusti:

– Jos olet saanut ensimmäisen rokotteesi Ratinassa tai Messukeskuksessa 19.–23.7.2021, uusi tehosterokotusaikasi on 20. syyskuuta alkavalla viikolla Ratinan rokotusyksikössä.

– Jos olet saanut ensimmäisen rokotteesi Ratinassa tai Messukeskuksessa 26.7.–13.8.2021 uusi tehosterokotusaikasi on 27. syyskuuta alkavalla viikolla Ratinan rokotusyksikössä.

– Jos olet saanut ensimmäisen rokotteesi Ratinassa 16.–25.8.2021, uusi tehosterokotusaikasi on 4. lokakuuta alkavalla viikolla Ratinan rokotusyksikössä.

Tehosterokotuksen viikonpäivä ja kellonaika säilyvät ennallaan.

Jos esimerkiksi kävit ensimmäisessä rokotuksessa 20.7.2021 ja sait silloin ajan tehosterokotukseen 12 viikon päähän tiistaille 12.10.2021 kello 10, uusi tehosterokotusaikasi on 20. syyskuuta alkavan viikon tiistaina eli tiistaina 21.9.2021 kello 10. Katso tarkempi aikataulu ja lisätiedot osoitteesta tampere.fi/koronarokotukset .

Jos aikaistettu tehosterokotusaika ei sovi sinulle, voit varata uuden ajan Ratinaan tai terveysasemalle osoitteesta tampere.fi/koronarokotukset tai puhelimitse numerosta 03 5657 0023 (joka päivä kello 7–22). Voit myös tulla tehosterokotukseen Ratinaan ilman ajanvarausta ma–pe kello 8–18, kun ensimmäisestä rokotteestasi on kulunut vähintään kuusi viikkoa. Maanantaista 11.10.2021 alkaen rokotuksia annetaan vain terveysasemilla.

Tehosterokotusajan aikaistamisesta lähetetään tekstiviesti niille asiakkaille, jotka ovat ilmoittaneet puhelinnumeronsa ja antaneet luvan tekstiviestien lähettämiseen. Jos saat tekstiviestin ja olet jo käynyt tai itse varannut ajan aikaistettuun tehosterokotukseen, eivät nämä muutokset koske sinua, vaan voit mennä rokotukseen varaamanasi aikana.

Ratinassa rokotetaan 10.10.2021 saakka, sen jälkeen rokotukset jatkuvat terveysasemilla

Ratinan rokotusyksikössä rokotetaan vielä neljän viikon ajan. Sinä aikana tavoitteena on pistää yli 40000 rokotetta. Rokotuksia annetaan ajanvarauksella ma–pe kello 8–20 ja ilman ajanvarausta ma–pe kello 8–18.

Lokakuussa Ratinassa otetaan loppukiri: lokakuun kahden ensimmäisen viikon ajan rokotuksia annetaan joka päivä, myös lauantaina ja sunnuntaina 2.–3.10. ja 9.–10.10.2021. Keväästä saakka toiminut Ratinan rokotusyksikkö sulkeutuu 10.10.2021. Koronarokotukset kuitenkin jatkuvat senkin jälkeen kaupungin terveysasemilla.

Ylilääkäri
Kati Myllymäki