Suomensaaren talviuintisaunan laiturin perusparannustyöt alkavat viikolla 37

Julkaistu 13.9.2021 12.35

Tampereen kaupungin liikunnan ja nuorison palveluryhmä toteuttaa Suomensaaren talviuintisaunan laiturin perusparannuksen. Pääurakoitsijana kohteessa toimii Tampereen Infra Oy.

Perusparannuksen yhteydessä vanha laiturin kansi puretaan ja tilalle rakennetaan uusi laituri. Uudesta laiturista tulee hieman vanhempaa leveämpi. Portaiden ja penkkien lukumäärä pysyy samana. Kaiteet toteutetaan nykyiseen tapaan laiturin molemmille puolille koko matkalta. Laiturin päähän asennetaan myös uusi valaisin ja sähkökaappi.

Laiturin perusparannuksen yhteydessä uusitaan saunalta laiturille johtavan väylän kaide sekä prannetaan puuportaiden liukuesteitä.

Työt on tarkoitus aloittaa viikon 37 lopulla ja ne valmistuvat lokakuun alkuun mennessä. Saunojille järjestetään uintimahdollisuus rannan oikeasta laidasta erikseen merkityllä paikalla. Laiturille kulku on kielletty työmaa-aikana ja työmaa-aitojen tai rakenteiden siirtely on ehdottomasti kielletty. Noudatattehan varovaisuutta työmaa-alueen läheisyydessä liikkuessanne.

Työnjohtaja
Tea Leppänen