Kotitorin palveluntuottaja vaihtuu syyskuun alussa

Julkaistu 31.8.2021 12.44

Tampereen Kotitorin uutena palveluintegraattorina aloittaa 1.9.2021 Alustapalvelu Sociala Oy:n ryhmittymä. Ryhmittymään kuuluvat Alustapalvelu Sociala Oy, Tammenlehväkeskus Oy ja Tampereen Kehitysvammaisten Tuki ry. Kotitorin palveluntuottajana on aiemmin toiminut Luona Oy.

Valokuva: Frenckell
Kotitorin palvelu- ja neuvontapiste on jatkossakin Tampereen keskustassa Frenckellissä.

Kotitorin palvelu- ja neuvontapisteen yhteystiedot säilyvät ennallaan. Kotitorille voi soittaa numeroon 03 5656 5700 tai lähettää sähköpostia osoitteeseen kotitori(at)tampereenkotitori.fi kaikissa ikääntyvien arkea tai kotona asumista koskevissa asioissa. Paikan päällä Kotitorilla voi edelleen asioida Frenckellissä (Frenckellinaukio 2 B) sijaitsevassa neuvonta- ja palvelupisteessä.

Kotitorilta tamperelaiset ja orivesiläiset ikäihmiset saavat apua kaikkiin arjen asioihin. Siellä ikäihmisen pulmaan etsitään yhdessä juuri hänelle sopiva ratkaisu, joka voi löytyä yhtä hyvin niin kaupungin kuin esimerkiksi yrityksen tai yhdistyksen tarjoamista palveluista.

Kotitorin toiminta laajenee ensi vuonna

Kotitori on toiminut 12 vuoden ajan tukien ikääntyvien tamperelaisten ja yhteistoiminta-alueen myötä myös orivesiläisten kotona asumista. Nyt kolmannella sopimuskaudella palvelut laajenevat ikäihmisistä uusiin asiakasryhmiin. Vuoden 2022 alusta lähtien Kotitori tarjoaa palveluja ikäihmisten lisäksi myös vammaisille henkilöille sekä esimerkiksi päihteiden käytön tai mielenterveysongelmien vuoksi neuvontaa ja ohjausta kotona asumisen tueksi tarvitseville.

Kotitorin palveluintegraattori kokoaa kotona asumista tukevien palveluntuottajien verkoston sekä tuottaa Kotitorin neuvonta- ja ohjauspalvelut. Lisäksi sen tehtäviin kuuluu Laitetorin ylläpito ja kehittäminen sekä muutosjohtamisen tukeminen.

Kotitori
puhelin 03 5656 5700, ma - pe klo 8 - 16.30
postiosoite PL 487
33101 Tampere

Kotitorilla voit vierailla ma - pe klo 9 - 16 sekä ajanvarauksella klo 16 - 18. Neuvonta sijaitsee katutasossa, kulku kadulta on esteetön.

Kehittämisjohtaja
Anniina Tirronen