Suurin osa terveysasemista on auki koko kesän

Julkaistu 24.6.2021 10.09

Suurin osa Tampereen kaupungin terveysasemista on auki normaalisti myös kesällä. Ainoastaan Kaukajärven, Kämmenniemen ja Lielahden terveysasemat ovat kiinni 5.7.−1.8.2021. Sulkuaikana Kaukajärven terveysaseman asiakkaiden yhteydenotot ohjataan Hervannan terveysasemalle ja Lielahden Tipotielle. Kämmenniemen terveysaseman asiakkaat voivat soittaa terveyspalvelujen neuvontaan samalla tavoin muulloinkin.

Korvalamppu ja muita hoitotarvikkeita terveysasemalla.

Hatanpään, Hervannan, Oriveden, Linnainmaan, Tammelakeskuksen ja Tipotien terveysasemat sekä ostopalveluasemat Terveyskeskus Mehiläinen Tampere Keskusta ja Hervanta palvelevat ma–to klo 8–16, pe ja aattopäivinä klo 8–15. Terveyskeskus Mehiläinen Tampere on auki ma–pe klo 8–16.

Terveysasemalle voi soittaa tai käydä paikan päällä terveysaseman palvelupisteessä. Kiireettömissä asioissa kannattaa lähettää verkossa yhteydenottolomake terveysasemalle. Yhteydenottolomake ja puhelinnumerot löytyvät osoitteesta www.tampere.fi/terveysasemat . Reseptit saa helpoiten uusittua Ulkoinen linkkiOmakanta -palvelun kautta.

Terveysasemilla on käytössä Ulkoinen linkkiOmaolo -verkkopalvelu, joka auttaa arvioimaan mihin vuorokauden aikaan tahansa, hoituuko vaiva itsehoito-ohjeilla vai vaatiiko se ammattilaisen apua. Omaolo on näppärin väylä päästä myös koronatestiin, jos epäilee koronavirustartuntaa.

Päivystysapu 116117 auttaa äkillisissä terveysongelmissa iltaisin, öisin ja viikonloppuisin

Iltaisin, viikonloppuisin ja yöaikaan oman terveysasemasi ollessa kiinni apua äkillisiin terveysongelmiin saa Pirkanmaan päivystysavusta numerosta 116117. Maksuttomaan 116117-numeroon kannattaa soittaa aina, kun miettii päivystykseen lähtemistä. Sieltä annetaan hoito-ohjeita ja ohjataan oikeaan hoitopaikkaan. Numero on auki ympärivuorokauden vuoden jokaisena päivänä. Vuodenvaihteessa aloittanut päivystysapu auttaa tilanteissa, jotka ovat kiireellisiä mutta eivät varsinaisia hätätilanteita. Hätätilanteessa soitetaan hätänumeroon 112.

Terveyspalvelujen neuvonnan numerosta 03 5657 0023 saa kiireetöntä ja yleistä terveysneuvontaa joka päivä klo 7–22. Terveyspalvelujen neuvonnasta voi kysyä yleisluonteisia neuvoja myös chatin kautta.

Kaupungin sosiaali- ja terveyspalvelujen poikkeavat kesäaukioloajat ja -sulut on koottu verkkosivulle osoitteeseen www.tampere.fi/sotenkesa.

Ylilääkäri
Kati Myllymäki