Hiedanrannassa aloitetaan Possiojan siirtotyö

Julkaistu 1.6.2021 9.50

Hiedanrannassa aloitetaan kesäkuun alussa Hiedanraitin viereisen Possiojan uuden hulevesilinjan rakennustyöt. Työt sijoittuvat Paasikiventien ja Hiedanraitin väliselle alueelle rannan tuntumaan. Työt alkavat Hiedanraitille tehtävän kiertotien rakentamisella.

Työmaajärjestelyjen takia louhekasan takaa tehdään pieni väliaikainen murskepintainen kävely- ja työmaatie Hiedanrannan ja Paasikiventien välille.

Hulevesilinjan rakentaminen perustuu Hiedanrannan kunnallistekniikan yleissuunnitelmaan. Aluksi rakennetaan Paasikiventien varrelta johtava osa putkilinjasta ja myöhemmin rakennetaan Näsijärveen johtava osuus Möljänniemeen.

Työn urakoitsija on Turtolan Kaivin Oy ja tilaaja Tampereen kaupungin Hiedanrannan kehitysohjelma. Työn arvioitu kesto on 4 – 5 kuukautta.

Hiedanrannan väliaikainen kävely- ja pyörätie käytössä

Hiedanraitin jalankulku- ja pyöräilyväylän korvaava reitti on alkuvuodesta käyttöön otettu Hiedanrannan väliaikainen kävely- ja pyörätieväylä. Väylä on rakennettu Paasikiventien ja Tehdaskartanonkadun väliselle osuudelle Hiedanrannan alueen länsipuolelle. Väylä ylittää Paasikiventien vanhaa ratasiltaa pitkin ja se kulkee osan matkaa tehdasalueella olleella vanhalla ratalinjalla.

Rakennusurakka, Turtolan Kaivin Oy:
Työpäällikkö
Juha Mikkonen