Kulttuuritalo Laikun Galleriassa avautuu Modus ry:n 20-vuotisjuhlanäyttely KAARI

Julkaistu 6.5.2021 19.11

Pirkanmaan muotoilu- ja taideteollisuusyhdistys Modus ry:n 20-vuotisjuhlavuoden näyttely KAARI avautuu Kulttuuritalo Laikun Galleriassa. Näyttelyssä on mukana teoksia 26 Moduksen jäseneltä. Mukana on laaja kirjo eri muotoilu- ja taidekäsityöaloja sekä erilaisia materiaaleja. Näyttelyyn on vapaa pääsy.

Näyttelyn julistekuva, jonka sisällä on kaarimuodossa kuvia muotoilijoiden tuotteista, kuten kahviastiasto ja sormus.

Yksi Modus ry:n 20-vuotisjuhlavuoden kohokohtia on KAARI-näyttely, joka on esillä Tampereella Kulttuuritalo Laikussa toukokuussa 2021. Näyttelyssä on mukana teoksia 26 Moduksen jäseneltä. Mukana on laaja kirjo eri muotoilu- ja taidekäsityöaloja sekä erilaisia materiaaleja. Mukana on muun muassa lasitaidetta, korutaidetta, tekstiilitaidetta, keramiikkaa sekä vaate- ja asustemuotoilua.

Näyttelyhaku oli avoinna kaikille Modus ry:n jäsenille. Jotta näyttely olisi yhtä värikäs ja monipuolinen kuin juhlavuotta viettävä yhdistyskin, näyttelyn aihepiiriä, käytettäviä materiaaleja tai teoksen valmistumisvuotta ei haluttu rajata hakuilmoituksessa tarkemmin. Hakijoiden toivottiin miettivän millä teoksella he edustaisivat parhaiten itseään, Modus ry:tä sekä pirkanmaalaista muotoilua ja taidekäsityötä. Näyttelyn juryksi kutsuttiin Modus ry:n kunniajäsenet Merja Haapala, Kirsi Hieta ja Vesa Varrela, joilla kaikilla on vankka näkemys pirkanmaalaisesta muotoilu- ja taidekäsityöalasta sekä 20-vuotiaasta Modus ry:stä yhdistyksenä. Haapala ja Varrela ovat itse myös mukana näyttelyssä.

Näyttelyyn osallistujat:

Marika Viskari - kuvataiteilija, muotoilija

Jana Výborná-Turunen - puku- ja tekstiilitaiteilija

Johanna Österman - vaate- ja tekstiilisuunnittelija

Tampereen kulttuuripalveluiden tiloissa huolehditaan tehostetusti siivouksesta sekä kiinnitetään erityistä huomiota yleiseen hygieniaan sekä turvaväleihin. Aikuisen tai lapsen ei pidä tulla kulttuuripalveluiden tiloihin, jos hänellä on sairastumiseen viittaavia oireita: yskää, kurkkukipua, kuumetta, hengenahdistusta, lihaskipuja, vatsaoireita, päänsärkyä. Lisäksi, kulttuuripalveluiden tiloihin ei pidä tulla, jos tietää altistuneensa koronavirukselle.

Koordinaattori
Karoliina Paappa