Vellamonkatu suljetaan autoliikenteen läpiajolta Pinninkadun risteyksessä

Julkaistu 17.2.2021 13.57

Tammelassa uusitaan Pinninkatua Kullervonkadun ja Itsenäisyydenkadun välisellä osuudella. Työt ovat edenneet Pinninkadun ja Vellamonkadun risteysalueelle. Tällä viikolla (viikolla 7) risteys suljetaan ajoneuvoliikenteen läpiajolta myös Vellamonkadulla. Pyöräilijät ja jalankulkijat pääsevät edelleen kulkemaan risteyksestä. Liikennejärjestelyt risteyksessä kestävät arviolta huhtikuulle.

Pinninkadun vesihuolto- ja kaukolämpö- sekä kadunrakennustyöt Tammelantorin läheisyydessä valmistuvat pääosin toukokuun aikana. Kokonaisuudessaan Pinninkadun kadunrakennustyöt kestävät syyskuulle. Töitä tehdään pääsääntöisesti arkisin kello 7 ja 20 välisenä aikana. Pinninkadulla saneerataan vesihuoltoa ja viemäreitä sekä uusitaan kadun rakennekerroksia, pintarakenteet, katuvalaistus ja kaapeloinnit.

Työn toteuttaa Turtolan Kaivin Oy, ja katutöiden rakennuttaja on Tampereen kaupunki. Tampereen Vesi rakennuttaa vesihuoltosaneerauksen. Tampereen Sähkölaitos Oy uusii kaukolämpöjohdot ja rakentaa kaukokylmälinjan. Hankkeessa mukana olevat muut toimijat rakentavat tarvittaessa hallinnoimiaan tietoliikenne- sähköjärjestelmiä.

Työn yhteydessä veden jakelussa saattaa esiintyä pieniä katkoja, ja ajoneuvoliikenteen kulku kiinteistöjen sisäpihalle tai autohalliin voidaan joutua tilapäisesti katkaisemaan lyhyeksi ajaksi.

Vesihuoltotyöt:
Rakennuttajainsinööri