Kulttuuritalo Laikku kutsuu kuusentuoksuiseen Joulupuunäyttelyyyn

Julkaistu 27.11.2020 13.02

Joulu tulee Kulttuuritalo Laikkuun tuoden mukanaan tunnelmaa ja turvallisesti nautittavaa ohjelmaa. Talo pukeutuu juhlapukuunsa 1.12. alkaen, jolloin voi ihastella muun muassa ikkunoiden väriloistetta sekä jouluisia perinteitä esittelevää näyttelyä, jossa Laikun Galleria täyttyy aidoista kuusipuista. Galleriassa 1.–20.12. esillä olevassa Joulupuunäyttelyssä Laikun monet eri toimijat esittäytyvät koristelemalla kukin oman kuusensa.

Piirretty kuusi joulukoristeineen.

Jokainen mukana oleva taho koristelee joulukuusen omaan tyyliinsä, joten näyttelyn joulupuumetsä on mielenkiintoinen matka muun muassa eri maiden perinteisiin. Tampereen kaupungin kulttuuripalveluiden joulukuusi koristellaan yhteisesti. Kutsumme yleisön osallistumaan jouluiloon! Kirjoita korttiin, millaisia kulttuuripalveluja jatkossa haluaisit ja ripusta kortti kuuseen.

Näyttelyn aikana yhdistykset järjestävät Galleriassa myös pienimuotoista jouluista ohjelmaa. Muun muassa saksalaiseen jouluperinteeseen kuuluva Nikolaus tervehtii lapsia lauantaina 5.12. klo 13–13.30 ja tiistaina 15.12. klo 16 järjestetään virolainen joulukuusijuhla. Juhlassa kuunnellaan joulumusiikkia, luetaan joulurunoja ja lauletaan virolaisia joululauluja yhdessä. Tampere Eesti Klubi järjestää myös jouluisen pop-up-kahvilan (maksu käteisellä) klo 16–21.

Sekä näyttelyyn että tapahtumiin on vapaa pääsy.

Joulupuunäyttelyssä ovat mukana seuraavat toimijat:
Tampereen Liettua-seura
Tampereen Dante Alighieri -yhdistys
Tampere-Tartto-Seura
Tampereen Eesti Klubi ry
Pirkanmaan Tuglas-seura
Sveitsin Ystävien Kilta ry - SYS Pirkanmaa
Tampereen saksalainen kulttuurikeskus
Tampereen Venäläisen kulttuurin keskus ry
Tampereen Venäläinen Klubi ry
Tampereen Pohjola-Norden
Tampereen Suomi-Unkari Seura
Pispalan Sottiisi, Nuorisoseurat
Tampereen kaupungin kulttuuripalvelut

Laikussa voi nauttia joulun tunnelmasta konserttien ja muun ohjelman myötä:
To 3.12. klo 17 Suomanifestin tuki ry:n joulumyyjäiset & info Luentosalissa
Ke 9.12. klo 18 Kuulen joulun: Tampereen laulukoulun konsertti Musiikkisalissa
Su 13.12. klo 12.30 Anna Dantchey (laulu) ja Hristo Dantchey (piano) esittävät tunnelmallisia bulgarialaisia lauluja
Su 13.12. klo 16.30 Joulun alkusoinnut -konsertti Musiikkisalissa
To 17.12. klo 16.15 Jouluiset yhteislaulut Kotona Kulttuuri Tampere YouTube -kanavalla

Kulttuuritalo Laikku on myös mukana kaunein jouluikkuna äänestyksessä.

Muistathan että muutokset ovat mahdollisia. Tarkista ajankohtainen tilanne nettisivuilta. Teemme parhaamme, jotta sinä voit vierailla Kulttuuritalo Laikussa turvallisesti. Noudatamme uusimpia ohjeistuksia.

Remontin vuoksi Laikku on avoinna poikkeuksellisesti ti–pe klo 15.30–21 ja la–su klo 10–18 (suljettu maanantaisin sekä 6.12.).

Lisätietoja:
Koordinaattori