Influenssarokotuksiin ei anneta enää uusia aikoja

Julkaistu 20.11.2020 14.25

Influenssarokotteiden suuren kysynnän vuoksi Tampereen ja Oriveden terveysasemien, neuvoloiden, koulu- tai opiskeluterveydenhuollon influenssarokotuksiin ei anneta enää uusia aikoja.

Rokotetilannetta seurataan ja asiakkaille tiedotetaan mahdollisista muutoksista.

Jos sinulla on jo aika varattuna rokotukseen terveysasemalle, neuvolaan tai muuhun toimipisteeseen, eikä sinuun ole otettu yhteyttä, saavuthan paikalle rokotukseen.

Influenssarokotuksen pistäminen olkavarteen.

Rokotteiden riittävyyden varmistamiseksi Terveyden ja hyvinvoinnin laitos on ohjeistanut kuntia antamaan influenssarokotuksia ensisijaisesti vakavalle influenssalle alttiille henkilöille. Lähipiirien rokotuksia kohdennetaan vakavalle influenssalle erityisen alttiiden henkilön läheisille. Erityisen alttiita ovat voimakkaasti immuunipuutteiset ja vakavasti sairaat henkilöt, alle 6 kuukauden ikäiset vauvat, raskaana olevat naiset ja perussairaat ikääntyneet. Lähipiirillä tarkoitetaan henkilöä, joka asuu tai on viikoittain kasvotusten tekemisissä samassa huoneessa vakavalle influenssalle alttiin kanssa.

Jos sinulla on varattuna rokotusaika, mutta et tarvitsekaan sitä, ajan voi perua soittamalla terveyspalvelujen neuvontaan 03 10023 tai 03 5657 0023 (joka päivä kello 7 - 22) tai Ulkoinen linkkisähköisten palvelujen kautta .

Tampereella ja Orivedellä on tänä syksynä annettu jo yhtä paljon influenssarokotuksia kuin edellisellä rokotuskaudella yhteensä.

(Tiedotettu muokattu 24.11.2020 klo 11.21: uusia aikoja influenssarokotukseen ei voi enää varata neuvoloihin, koulu- tai opiskeluterveydenhuoltoon.)

Suunnittelija
Satu Mäkinen