Tampereen Joulutori avataan turvallisuus edellä

Julkaistu 18.11.2020 8.00

Tampereen Joulutori avataan tänä vuonna kahdessa erässä, ravintolat ja osa mökeistä avaavat joulun jo lauantaina 28. marraskuuta ja koko tori on avoinna 4. joulukuuta lähtien. Avajaispäivinä ei ole suurta massatapahtumaa ja Joulutorilla on tehty muitakin järjestelyjä ja uudistuksia, jotta alue on turvallinen sekä kauppiaille että asiakkaille.

Joulutorin somistusta - puuhevonen ja -ukko.

Tampereen Joulutori on käsitöiden ystäville ja kauppiaille tärkeä tapahtuma. Torimökkeihin on tulossa tänä vuonna jopa aiempaa hieman enemmän sisustus- ja lahjatavaramyyjiä.

– Lähes 80 käsityöläistä odottaa innokkaina Joulutorin avautumista, sillä heillä on tänä vuonna ollut erittäin harvoja tilaisuuksia esitellä ja myydä aitoja kotimaisia tuotteitaan, kertoo Joulutorin tuottaja Rami Lehtinen.

–Uskomme, että tori houkuttelee runsaasti joulumielisiä kävijöitä tänäkin vuonna, sillä ulkoilmassa on turvallista ja helppoa tehdä ostoksia. Olemme huolehtineet turvallisuusjärjestelyistä hyvin. Ohjelmistossa on nyt pienimuotoisia esityksiä, ja varmistamme, ettei niihin pääse muodostumaan suurta yleisöryntäystä. Esitykset luovat joulutunnelmaa ja tietysti Joulupukki on mukana menossa.

Iglu komistaa uutta terassia

Torin käytäviä on levennetty, jotta turvavälit on helpompi säilyttää ja tärkeät suositukset ja hygieniaohjeet ovat torilla näyttävästi esillä.

– Mökkien sijoittelua on tarkistettu, ja jokaisessa mökissä on turvapleksi myyjän ja asiakkaan välissä. Glögiravintolan ja munkkikahvilan kapasiteettia sisätiloissa on vähennetty ja tuotteita voi nauttia ulkotiloissa terassilla. Glögiravintolan terassia komistaa valoisa lasinen iglu. Näyttävä 10 hengen iglu on ryhmien varattavissa maksutta arkisin päiväaikaan, vain yksi ryhmä kerrallaan. Iltaisin ja viikonloppuisin ryhmät voivat varata iglun muutaman kympin varausmaksulla. Glögiravintolan lisäksi Joulutorille tulee perinteinen Pyynikin näkötornin munkkikahvila, luettelee Rami Lehtinen.

Joulutori on avoinna 22.12. asti joka päivä kello 11-19. Tulethan Joulutorille ainoastaan terveenä, jotta saamme kaikki nauttia Joulutorin ilmapiiristä turvallisin mielin. Suosittelemme maskien käyttöä.

Lisätiedot: Rami Lehtinen, p. 0500 523 232, [email protected]*

Teksti Aila Rajamäki