Teknisen luovuuden palkinnon ehdokashaku jatkuu marraskuun puoliväliin saakka

Julkaistu 2.11.2020 13.41

Tampereen kaupunki etsii Teknisen luovuuden palkinnon saajaksi ehdokasta, joka on soveltanut teknistä osaamista käytäntöön innovatiivisella tavalla. Esityksiä vuosittain jaettavan palkinnon saajaksi haetaan parhaillaan. Ehdotusten jättöaikaa on pidennetty viikolla sunnuntaihin 15. marraskuuta 2020 asti.

Palkittavaksi voi esittää tamperelaista henkilöä tai tamperelaista työryhmää, mutta ei yritystä. Myös itseään voi ehdottaa palkinnon saajaksi. Voittajan valitsee Teknisen luovuuden palkitsemistoimikunta. Se huomioi arviossaan ehdotettujen innovaatioiden kaupallisen menestyksen ja/tai tulevaisuuden kaupallisen potentiaalin.

Teknisellä luovuudella tarkoitetaan omaperäistä ja uutta ratkaisua tekniikan soveltamisessa käytäntöön. Palkittavassa ratkaisussa tulisi olla kaupallista potentiaalia tai se on jo voinut tuottaa kaupallisia tuloksia. Palkintoa ei ole tarkoitettu tieteellisen työn tukemiseen.

Teknisen luovuuden palkinto 2020 on palkintosummaltaan 5 000 euroa, ja se jaetaan tammikuussa 2021 Tampere Smart City Weekin yhteydessä.

Esitys palkinnon saajasta tehdään verkkolomakkeella. Innovaatiota tulisi kuvailla mahdollisimman yksityiskohtaisesti ja yleistajuisesti, jotta sen käyttötarkoitus tulee ilmi. Hakulomakkeeseen suositellaan liitettäväksi myös havainnollistavaa materiaalia kuten esimerkiksi videoita, valokuvia, esitteitä ja linkkejä.

Hakulomake ja ohjeet ovat sekä suomeksi että englanniksi.

Toimikunnan sihteeri
Suunnittelija