Hatanpään valtatiellä katutöitä autoliikkeiden kohdalla

Julkaistu 30.10.2020 9.56

Hatanpään valtatiellä aloitetaan katutyöt maanantaina 2.11.2020 Hatanpään alueella autoliikkeiden kohdilla. Työstä aiheutuu liikennejärjestelyjä. Hatanpään valtatieltä otetaan kaksi kaistaa työmaan käyttöön, aluksi kadun itäireunalta autoliikkeiden puolelta joten autoliikenne kulkee länsireunalla eli Arboretumin puoleisilla kaistoilla.

Työn edetessä työmaa vaihtuu Hatanpään valtatien länsireunalle, jolloin reunimmaiset kaistat otetaan työmaan käyttöön ja autoliikenne kulkee autoliikkeiden puoleisilla kaistoilla.

Jalankulkijat ja pyöräilijät pääsevät työn aikana kulkemaan Hatanpään valtatien molemmilla puolilla. Työmaan puolella jalankulkua ja pyöräilyä ohjataan tarvittaessa työnaikaiselle väylälle kaivuutyön etenemisen mukaan.

Hatanpään valtatielle rakennetaan vesi-, jätevesi- sekä hulevesiputkia sekä tietoliikennekaapeleita tulevaa Boijenkatua varten. Boijenkatua ei vielä ole rakennettu, ja se sijoittuu Hatanpään alueen uudelle asuinalueella entisten kasvihuoneiden kohdalle.

Hatanpään valtatien työmaa sijoittuu suunnilleen Siirtolapuutarhankadun ja Hatanpään valtatie 48 väliselle osuudelle, ja sen pituus on noin 150 metriä.

Työ Hatanpään valtatien osuudella kestää vuoden 2020 loppuun saakka. Työn toteuttaa Tampereen Infra Oy, ja sen rakennuttavat Tampereen kaupunki ja Tampereen Vesi.

Tampereen Infra Oy:
Työmaapäällikkö
Juha Leppänen

Tampereen kaupunki, kaupunkiympäristön palvelualue:
Rakennuttajainsinööri
Anne Ravaska