Omatoimiaukioloajat käyttöön Härmälän kirjastossa

Julkaistu 21.10.2020 10.20

Härmälän kirjastossa otetaan maanantaina 26. lokakuuta käyttöön laajat omatoimiaukioloajat. Omatoimiaikoina kirjastoon pääsee sisään kirjastokortilla ja sen tunnusluvulla.

Lukulaite omatoimikirjaston ovella.

Härmälän kirjastossa otetaan maanantaina 26. lokakuuta käyttöön laajat omatoimiaukioloajat. Omatoimiaikoina kirjaston ovet avautuvat kirjastokortilla ja sen nelinumeroisella tunnusluvulla. Kirjastossa ei ole omatoimiaukioloaikoina henkilökuntaa, mutta asiakkaat voivat lainata ja palauttaa automaateilla, lukea lehtiä, työskennellä ja käyttää langatonta verkkoa. Tämänhetkisen koronavirustilanteen vuoksi kokoontumista ryhmissä tulee välttää omatoimikirjastoissa.

- Omatoimiaukiolo parantaa entisestään Härmälän alueen kirjastopalveluiden saavutettavuutta, kun asiakkaat pääsevät kirjastoon aamusta iltaan ja viikonloppuisinkin. Henkilökunta palvelee edelleen aiempaan tapaan, joten henkilökohtaista neuvontaa saa vastaisuudessakin. Härmälän kirjastosta saatiin myös tiloiltaan ajanmukainen ja esteetön viime keväänä valmistuneen remontin myötä, aluekirjastonjohtaja Taina Sahlander sanoo.

Härmälän kirjastosta tulee Tampereen seitsemäs omatoimikirjasto. Omatoimiaukioloajat ovat käytössä myös Nekalan, Koivistonkylän, Messukylän, Terälahden, Kämmenniemen ja Peltolammin kirjastoissa.

Härmälän kirjaston palveluaukioloajat, jolloin kirjaston ovet ovat auki ja kirjastossa on henkilökuntaa, säilyvät ennallaan.

Härmälän kirjaston aukioloajat 26.10. alkaen

Omatoimiaukioloajat: