Liikennejärjestelyjä Hämeenkadun sivukaduilla ja Hatanpään valtatiellä

Julkaistu 14.10.2020 12.31

Raitiotietöistä aiheutuu muutamia liikennejärjestelymuutoksia maanantaista 19.10. alkaen Hämeenkadun sivukaduille sekä Hatanpään valtatielle.

Valmista raitiotietä Hatanpään valtatien keskustan päässä

Jalankulkuväyliin ja ajokaistoihin muutoksia Hatanpään valtatiellä

Raitiotien rakentaminen Hatanpään valtatiellä etenee suunnitellusti ja aikataulussa. Viikolla 43 (19.10. alkaen) tulee töiden etenemisen mukaisia liikennejärjestelyjä.

Maanantaina 19.10. aloitetaan Otavalankadun graniittikiveystyöt. Kiveystöiden vuoksi kulku Hatanpään valtatielle joudutaan katkaisemaan töiden ajaksi. Töiden arvioitu kesto on kaksi viikkoa. Kulku Otavalankadulle ja Otavalantunneliin toimii normaalisti Aleksanterinkadun kautta.

19.10. alkavalla viikolla myös auto- ja bussiliikenne siirretään kulkemaan kadun itäreunaan lopulliselle sijainnilleen välillä Suvantokatu–Verkatehtaankatu. Liikenne toimii edelleen yksisuuntaisena, ja työalue siirtyy syksyn edetessä Koskikeskuksen puoleiselle ajoradalle ja jalkakäytävälle.

Pellavatehtaankadulla ja Kuninkaankadulla reunakivitöitä

Kuninkaankadulla aloitetaan 19.10. reunakivien siirtotyöt Hallituskadun ja Hämeenkadun välillä, länsipuolella. Töiden vuoksi Kuninkaankadun ylittävää suojatietä Hallituskadun liittymässä voidaan töiden aikana joutua siirtämään. Työt kestävät arviolta kaksi viikkoa eli seuraavan viikon loppuun.

Pellavatehtaankadulla, Hämeenkadun pohjoispuolella, tehdään samoin reunakivien siirtoa. Kivitöitä tehdään Pellavatehtaankadun ja Kyttälänkadun liittymän tuntumassa. Myös Pellavatehtaankadulla suojatien paikkaa voidaan töiden aikana joutua siirtämään. Töistä voi aiheutua pieniä kaistamuutoksia alueen autoliikenteelle. Töiden kesto Pellavatehtaankadulla on samoin arviolta kaksi viikkoa.

Hämeenkatu/sivukadut: Hämeenkadun aluevastaava
Kimmo Lahti

Palautteet:
Palvelupiste Frenckell
avoinna ma–pe klo 9 - 16.

Teksti Marja Merta

Kuvat Raitiotieallianssi