Eron edessä? -illat tarjoavat tietoa eroa pohtiville vanhemmille

Julkaistu 2.9.2020 15.52

Onko ero perheessäsi ajankohtainen asia? Tarvitsetko tietoa lapsen elatukseen, huoltoon tai tapaamisiin liittyvistä asioista? Eron edessä? -illoista saat tietoa aiheista, joita lasten vanhemmat erossa pohtivat.

Syys-marraskuun aikana järjestetään seitsemän eri teemoihin keskittyvää Eron edessä? -iltaa, jotka on suunnattu eroa harkitseville tai eronneille vanhemmille.

Ensimmäinen Eron edessä? -ilta on tiistaina 15.9.2020 klo 17.30–19.30 MLL Tampereen osaston Eron ensiapupisteessä. Illan aiheena ovat parisuhteen päättämiseen liittyvät tunteet ja niiden käsittely. Aiheesta puhuu perheneuvoja Leena Jokinen Tampereen ev.lut. seurakuntien Perheasiain neuvottelukeskuksesta.

Eron edessä? -illoissa käsitellään muun muassa eroon liittyviä tunteita, lasten ja nuorten tukemista vanhempien eron yhteydessä sekä eroon liittyvien sopimusten tekemistä. Vastauksia on luvassa muun muassa siihen, mitä lastenvalvojalla tai käräjäoikeudessa tapahtuu ja miten toimitaan, jos asiat riitautuvat.

Eron edessä -illat järjestetään tiistaisin erillisen aikataulun mukaan. Ajankohdat ja kunkin illan aiheet löytyvät Tampereen kaupungin verkkosivuilta.

Tilaisuuksiin ei tarvitse ilmoittautua. Niihin voi tulla vain kuuntelemaan, mutta halutessaan myös kysymään lisää aiheesta ja keskustelemaan. Eron edessä -illat ovat maksuttomia, ja niihin voi tulla anonyymisti.

Tilaisuudet pidetään Mannerheimin Lastensuojeluliiton (MLL) Tampereen osaston Eron ensiapupisteellä osoitteessa Tiiliruukinkatu 1, Tampere (sisäänkäynti sisäpihalta, kulku sisäpihalle Laivapuiston perhetalon ja Finnparkin parkkihallin välistä).

Anne Haring

Teksti Johanna Toivanen