Kortejärven Eloisa Elokuu -tapahtuma Kintulammilla tarjoaa ohjelmaa jokaiselle viikonlopulle

Julkaistu 30.7.2020 11.00

Kintulammin retkeily- ja luonnonsuojelualueella sijaitseva Kortejärven tila herää jo kolmatta kertaa eloon elokuun kaikkina viikonloppuina.

Kortejärven tilalla on avoin kahvila, sauna ja muuta oheisohjelmaa.

– Viime vuosien kokemuksen pohjalta oli itsestään selvää, että Kortejärven Eloisa Elokuu -tapahtuma järjestetään myös tänä vuonna. Viikonloppujen kävijämäärät kertoivat palvelun tarpeesta ja ihmisten lisääntyneestä kiinnostuksesta retkeilyä kohtaan, kertoo Kintulammin hoidosta vastaava Petri Mäkelä Ekokumppanit Oy:stä.

Viime vuoden tapaan viikonloppujen saavutettavuutta on helpotettu Luontobussilla, joka liikennöi viikonloppuisin Sorilan ja Kortejärven tilan välillä. Luontobussin kyydit alkavat lauantaisin ja sunnuntaisin klo 12.20 Sorilasta ja viimeiset vuorot lähtevät Kortejärven tilalta lauantaisin klo 18.15 ja sunnuntaisin klo 16.15.

Kortejärven Eloisaa Elokuuta vietetään Kortejärven tilalla osoitteessa Keltolahdentie 47 lauantaisin klo 12–19 ja sunnuntaisin klo 12–17. Sauna on avoinna vuorotunnein (naiset/miehet) lauantaisin klo 14.30–18.30 ja sunnuntaisin klo 12.30–16.30. Saunamaksu on 5 €.

Viikonloppujen järjestelyistä vastaavat Tampereen kaupunki, Ekokumppanit Oy, Tunturikerho Kolbma ry, Luonnonsuojeluliitto Tampere (Suomen luonnonsuojeluliiton Tampereen yhdistys ry), Luonto-Liitto Hämeen piiri ry ja Pyhiinvaellus Tampere (Tampereen ev.lut. seurakunnat).

Ekokumppanit Oy
Petri Mäkelä