Kortejärven Eloisa Elokuu -tapahtuma Kintulammilla tarjoaa ohjelmaa jokaiselle viikonlopulle

Julkaistu 30.7.2020 11.00

Kintulammin retkeily- ja luonnonsuojelualueella sijaitseva Kortejärven tila herää jo kolmatta kertaa eloon elokuun kaikkina viikonloppuina.

Kortejärven tilalla on avoin kahvila, sauna ja muuta oheisohjelmaa.

– Viime vuosien kokemuksen pohjalta oli itsestään selvää, että Kortejärven Eloisa Elokuu -tapahtuma järjestetään myös tänä vuonna. Viikonloppujen kävijämäärät kertoivat palvelun tarpeesta ja ihmisten lisääntyneestä kiinnostuksesta retkeilyä kohtaan, kertoo Kintulammin hoidosta vastaava Petri Mäkelä Ekokumppanit Oy:stä.

Viime vuoden tapaan viikonloppujen saavutettavuutta on helpotettu Luontobussilla, joka liikennöi viikonloppuisin Sorilan ja Kortejärven tilan välillä. Luontobussin kyydit alkavat lauantaisin ja sunnuntaisin klo 12.20 Sorilasta ja viimeiset vuorot lähtevät Kortejärven tilalta lauantaisin klo 18.15 ja sunnuntaisin klo 16.15. Luontobussit lähtevät pysäkiltä 5218 eli yhtä pysäkkiä ennen Sorilan päätepysäkkiä. Tampereen keskustasta Sorilaan pääsee bussilla 28 A, jonka kanssa Luontobussin vuorot on täsmätty.

Kortejärven Eloisaa Elokuuta vietetään Kortejärven tilalla osoitteessa Keltolahdentie 47 lauantaisin klo 12–19 ja sunnuntaisin klo 12–17. Sauna on avoinna vuorotunnein (naiset/miehet) lauantaisin klo 14.30–18.30 ja sunnuntaisin klo 12.30–16.30. Saunamaksu on 5 €.

Viikonloppujen järjestelyistä vastaavat Tampereen kaupunki, Ekokumppanit Oy, Tunturikerho Kolbma ry, Luonnonsuojeluliitto Tampere (Suomen luonnonsuojeluliiton Tampereen yhdistys ry), Luonto-Liitto Hämeen piiri ry ja Pyhiinvaellus Tampere (Tampereen ev.lut. seurakunnat).

Viikonlopun 8.-9.8. ohjelma

Yksinelävien luontokävely la 8.8. klo 13-15.30 Kortejärven tilalta. Ohjaa pastori Teemu Salminen.

Hiljainen luontokävely la 8.8. klo 14-16 Kortejärven tilan infotaululta. Ohjaa eräopas Suvi Björk.

Hiljanen luontopyhiinvaellus su 9.8. klo 13 Kortejärven tilalta. Ohjaa Caminon kulkija Jarmo Rautiainen.

Järjestäjänä Pyhiinvaellus Tampere, Tampereen evl. seurakunnat.

Tiedotetta päivitetty 6.8.2020.

Ekokumppanit Oy