Omatoimikirjastoihin pääsee jälleen asioimaan

Julkaistu 29.6.2020 12.32

Messukylän, Koivistonkylän, Peltolammin, Kämmenniemen ja Terälahden kirjastojen omatoimiaukiolot otetaan käyttöön 1.7. lähtien. Kirjastoissa voi asioida arkisin ma–to 7–21 ja pe 7–18, paitsi Kämmenniemen kirjastossa ma–to 7–18 ja pe 7–16.

Asiakas tutkii Peltolammin kirjaston hyllyjä.

Aluehallintovirasto suositteli toukokuussa, että kirjastojen omatoimikäyttöä ei avata. Nyt suosituksen poistuttua ja hyvän koronatilanteen vallitessa voi kirjastoissa asioida omatoimisesti. Aloitamme aukiolot varovasti ja katsomme, miten tilanne turvallisuuden kanssa etenee. Laajennamme aukioloja viikonloppuihin, jos mitään ongelmia viikolla ei ilmene, kirjasto- ja kansalaisopistoyksikön johtaja Pirkko Lindberg sanoo.

Omatoimikirjaston ovi avautuu asiakkaan henkilökohtaisella PIKI-kirjastokortilla ja sen nelinumeroisella tunnusluvulla. Kirjastossa ei ole omatoimiaukioloaikoina henkilökuntaa, mutta asiakkaat voivat lainata ja palauttaa automaateilla, lukea lehtiä, työskennellä ja käyttää tietokoneita sekä langatonta verkkoa.

Asiakkaita pyydetään huolehtimaan hyvästä käsihygieniasta ja riittävistä turvaväleistä kirjastossa asioidessaan. Kirjastoon ei pidä tulla sairaana. Kirjastoihin on hankittu käsidesiä ja desinfiointiaineita asiakkaiden omatoimiseen näppäimistöjen ja laitteiden puhdistukseen.

Aukiolot 1.7.2020 lähtien:

pe 11–15
ma-to 7–18
pe 7–16
Torstain palveluaukiolo poistuu omatoimikäytön avaamisen myötä.

Terälahden kirjasto

to 9–14