Puistojen yleisövessat avataan 1.6.2020

Julkaistu 1.6.2020 11.28

Tampereen puistojen yleisövessat avataan käyttöön 1.6.2020. Yleisövessoja löytyy Koskipuistosta, Kirjastonpuistosta, Sorsapuistosta, Hatanpään arboretumista ja Santalahdenpuistosta. Myös Tammelantorilla on yleisö-wc avoinna toriaikana.

Kirjastonpuiston yleisövessa

Yleisten alueiden käymälät ovat maksuttomia, ja ne ovat auki klo 7–24. Käymälöiden puhtaanapidosta ja teknisestä huollosta vastaa SOL Palvelut Oy. Vessoja siivotaan tehostetusti korona-aikana.

Kirjastonpuiston ja Koskipuiston ja Kirjastonpuiston vessat ovat auki ympäri vuoden, mutta niiden isot käymäläpuolet ovat kiinni 2.1.–31.3. Sorsapuiston, ja Hatanpään arboretumin ja Santalahdenpuiston wc:t ovat ns. kesävessoja ja avoinna 1.4–31.10. Arboretumin ja Santalahden yleisövessat ovat uusia, ja ne avattiin viime vuonna käyttöön.

Yleisövessoja avataan käyttöön kesäkaudeksi myös monilla uimarannoilla ja toiminnallisilla puistoalueilla - esimerkiksi Iso-Vilusen skeitti-, bmx- ja trial-puistossa on bajamajavessat.

Tampereen Infra:
Työpäällikkö