Omaolossa voi nyt tehdä koronavirustaudin oirearvion myös englanniksi

Julkaistu 27.4.2020 16.32

Omaolo-verkkopalvelun koronavirustaudin oirearviosta on julkaistu suomen ja ruotsin lisäksi englanninkielinen versio. Oirearvion täyttämällä kuka tahansa koronavirustartuntaa epäilevä voi arvioida hoidon tarvetta sekä saada neuvoja mahdollisen tartunnan leviämisen ehkäisyyn. Verkkopalvelu on auki ympäri vuorokauden.

Englanninkielinen oirearvio löytyy osoitteesta Ulkoinen linkkiomaolo.fi/en .

Oirearvion täyttämisen jälkeen saa omiin oireisiin perustuvat toimintasuositukset. Englanninkielisen version antamat suositukset ovat samanlaiset koko Suomessa. Jos tamperelainen tai orivesiläinen täyttää englanninkielisen koronavirustaudin oirearvion ja saa suosituksen ottaa yhteyttä terveyspalveluihin, pitää hänen soittaa joko työterveyteen, omalle terveysasemalle tai terveyspalvelujen neuvontaan numeroon 03 10023 tai 03 5657 0023 (auki joka päivä klo 7 - 22). Terveyspalvelujen neuvonnan ollessa kiinni, soitetaan Taysin koronaneuvontanumeroon 03 3116 5333 (avoinna ympäri vuorokauden).

Koronavirustaudin englanninkielinen kysely on toteutettu yhteistyössä THL:n ja Kustannus Oy Duodecimin kanssa.

Omaolon suomenkielinen ja ruotsinkielinen versio löytyvät osoitteesta Ulkoinen linkkiOmaolo.fi . Suomeksi ja ruotsiksi Omaolossa on tarjolla koronavirustaudin oirearvion lisäksi useita muita oirearvioita sekä palvelutarvearvioita.

Tampereen kaupunki:
Projektipäällikkö