Hervannan terveysaseman yhteydenottotavat muuttuvat 4. toukokuuta

Julkaistu 24.4.2020 11.54

Hervannan terveysasemalla siirrytään uuteen toimintamalliin. Maanantaista 4.5.2020 lähtien Hervannan terveysaseman asiakkaat ottavat terveyspalvelujen neuvonnan sijaan yhteyttä suoraan omalle terveysasemalleen, jossa yhteydenottoihin vastaa terveysaseman oma moniammatillinen tiimi.

Yhteydenottotavat Hervannan terveysasemalle 4.5.2020 alkaen.
Näin otat yhteyttä Hervannan terveysasemalle 4.5.2020 alkaen. Kuvan saat suurennettua hiirellä klikkaamalla.

Hervannan terveysasemalle voi 4. toukokuuta alkaen soittaa numeroon 03 5657 2328 tai käydä paikan päällä terveysaseman palvelupisteessä (Insinöörinkatu 38). Terveysasema on avoinna ma–to klo 8–16 sekä perjantaisin ja aattopäivinä klo 8–15. Jos epäilet koronavirustartuntaa tai sinulla on hengitystietulehduksen oireita, esimerkiksi yskää, nuhaa tai kuumetta, älä tule suoraan terveysasemalle, vaan soita ensin.
Kiireettömissä asioissa helpoin tapa on lähettää verkossa yhteydenottolomake. Lomakkeelle kirjoitetaan kuvaus hoidon tarpeesta. Terveysasemalta otetaan yhteyttä asiakkaaseen mahdollisimman pian, viimeistään kolmen arkipäivän aikana. Lomake löytyy osoitteesta www.tampere.fi/terveysasemat .

Terveysasemalla yhteydenottoja käsittelee moniammatillinen tiimi, johon kuuluu hoitajia, lääkäreitä, fysioterapeutteja ja mielenterveystyön ammattilaisia. Hoidon aloitus nopeutuu, kun asiakkaan asiaa selvittää heti alusta lähtien siihen parhaiten soveltuva ammattilainen.

Kun terveysasema on kiinni, apua voi kysyä terveyspalvelujen neuvonnasta numerosta 03 10023 tai 03 5657 0023. Terveyspalvelujen neuvonta on auki joka päivä klo 7–22.

Hervannan terveysasemalla, samoin kuin kaikilla muillakin Tampereen kaupungin terveysasemilla, on käytössä Ulkoinen linkkiOmaolo-verkkopalvelu . Osoitteessa omaolo.fi voi täyttää esimerkiksi oirearvion mihin vuorokauden aikaan tahansa ja siihen saa vastaukseksi luotettavan toimintasuosituksen hoidon tarpeesta. Omaolossa on myös koronavirustaudin oirearvio. Tunnistautumalla palveluun verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella oirearvion vastaukset voi lähettää terveydenhuollon ammattilaiselle tarkempaa tarkastelua varten.

Uudella toimintamallilla halutaan sujuvoittaa ja nopeuttaa asiakkaan hoitoa. Toimintamallia on kehitetty parin vuoden ajan Linnainmaan ja Tipotien terveysasemilla. Maaliskuussa sen otti käyttöön Hatanpään terveysasema, vuoden loppupuolella siihen siirtyy Tammelakeskuksen terveysasema.

Terveyskeskuslääkäri
Emmi Lautamatti