Löydä lähin nuorisokeskus tai jumpparyhmä sosiaalisesta mediasta

Julkaistu 3.4.2020 14.27

Poikkeusaikoina nuorisotyö keskittyy entisestään sähköisiin kanaviin. Myös uusia virtuaalisia avauksia tehneet kaupungin liikunnanohjaajat löytyvät nyt netistä.

Linjat ovat auki -nuorisotyötä tehdään suurella sydämellä

Vaikka nuorisokeskukset ovat kiinni ja ryhmien toiminta keskeytetty, olemme silti mukana arjessa. Teemme aktiivisesti sisältöä eri somekanaviin ja pidämme linjat auki normaalisti. Kenenkään ei siis tarvitse jäädä yksin.

Livelähetyksiä iltapäivisin

Tuotamme sisältöä somekanavillemme päivittäin. Tileillämme voi seurata IG-livejä, tehdä visoja tai nauttia ohjaajiemme videoista. Meille voi laittaa myös yksityisviestejä somen kautta.

Tiistaista perjantaihin YouTube-kanavallamme tulee livelähetys aina klo 15. Lisäksi tuotamme kanavallemme viikoittain erilaista materiaalia aina vlogeista ohjevideoihin: Ulkoinen linkkiNuorten Tampere -YouTube

Nuoriso-ohjaajamme tavoittaa puhelimitse, somessa ja Discordisssa. Discordissa päivystämme maanantaista perjantaihin klo 15–20. Ulkoinen linkkiNuorisopalveluiden Discord .

Nuorisopalvelut sosiaalisessa mediassa

Nuorisopalvelut, eli Nuorten Tampere, näyttäytyy monessa eri kanavassa. Nuorten Tampereen kanavat toimivat viestinnän pääkanavina, lisäksi nuorisokeskukset toimivat aktiivisesti omilla kanavillaan. Nuorten Tampere löytyy Ulkoinen linkkiInstagramista , Ulkoinen linkkiNuorten Tampere -YouTubesta sekä Ulkoinen linkkiFacebookista ja Ulkoinen linkkiDiscordista .

Nuorisokeskusten sosiaalisen median kanavat

Tampereelta löytyy 10 nuorisokeskusta sekä keskustassa toimiva monipuolinen Monitoimitalo 13, josta löytyy normaalioloissa monenlaista aktiviteettia. Mutta nyt, kun koronatilanteen vuoksi nuorisotilatkin ovat suljettu, löytyy nuorisotilat kätevästi sosiaalisesta mediasta.

Annalan nuorisokeskus
Ulkoinen linkkiInstagram , Ulkoinen linkkiFacebook , TikTok @annalannuorisokeskus

Helapuiston nuorisokeskus
Ulkoinen linkkiInstagram , Ulkoinen linkkiFacebook , TikTok @helapuistonnuorisokeskus

Koilliskeskus Muru
Ulkoinen linkkiInstagram , Ulkoinen linkkiFacebook , TikTok @koilliskeskusmuru

Koivistonkylän nuorisokeskus
Ulkoinen linkkiInstagram , TikTok @koivistonkylannuokkari

Kupoli, Hervanta
Ulkoinen linkkiInstagram , Ulkoinen linkkiFacebook

Kämmenniemen nuorisokeskus
Ulkoinen linkkiInstagram , Ulkoinen linkkiFacebook

Lielahden nuorisokeskus
Ulkoinen linkkiInstagram , Snapchat @lielahdennuke

Tesoman nuorisokeskus
Ulkoinen linkkiInstagram , Ulkoinen linkkiFacebook ,TikTok @tesomannuorkka

Rantaperkiön & Multisillan nuorisokeskukset
Ulkoinen linkkiInstagram , Ulkoinen linkkiFacebook , TikTok @rantsumultsu

Muu nuorille suunnattu toiminta

Pelifarmissa toimii aktiivinen Discord-päivystys arkisin klo 15 - 20. Tule mukaan chattailemaan! Ulkoinen linkkiPelifarmi
Ulkoinen linkkiInstagram: @pelifarmi ja Ulkoinen linkkiDiscord: https://discord.gg/BYVjNn9

Monitoimitalo 13 toimii monipuolisesti somessa: Ulkoinen linkkiInstagram @monitoimitalo13

Sateenkaarinuorisotila Kaareva: Ulkoinen linkkiInstagram @nuortenkaareva

Nuorten treenit: Päivittäisiä skillsejä Tuomon tahdissa: Ulkoinen linkkiInstagram-Nuortentreenit

Liikunnanohjausta sosiaalisessa mediassa

Liikunnanohjaajien ryhmissä liikkuu normaaliaikoina tuhansia asiakkaita viikoittain. Poikkeuksellisena kevätaikana ohjaajat ovat tarttuneet haasteeseen ja aloittaneet videoiden tuottamisen sosiaalisen median kanaviin. Livelähetyksiä tapahtuu Liikkuva Tampere-Facebook-sivulla ja kaikkien lähetysten tallenteet ovat saatavilla Liikkuva Tampere YouTube-kanavassa. Ikäihmisille suunnattuja kevyempiä jumppavideoita on nähtävillä Vapaalla-kanavalla.

Liikkuva Tampere YouTube-kanava

Liikkuva Tampere on avannut uuden sosiaalisen median kanavan YouTubeen ja tähän kanavaan tullaan tallentamaan mahdollisuuksien mukaan kaikki videomateriaali, jota tuotetaan Nuortentreenien, Liikkuva Perheen ja ohjatun liikunnan toimesta. Kanavalta löydät itsellesi monenlaista virikettä niin sisä- kuin ulkoliikuntaan.

Ulkoinen linkkiLiikkuva Tampere YouTube

Huhtikuun kyykkyhaaste

Kyykkää koko huhtikuu kanssamme! Koronaeristysajasta kannattaa ottaa kaikki mahdollinen ilo irti. Mikä voisikaan olla hauskempaa kun ottaa kyykkyhaaste vastaan ja lisätä päivittäistä kyykkymäärää koko huhtikuun ajan.

Haastetta voi seurata myös Facebookista
Ulkoinen linkkiLiikkeelle pitkin päivää - Kyykkyhaaste

Livelähetyksiä ikäihmisille Etänä Vapaalla-kanavassa

Erityisliikunnanohjaajamme tuottavat livelähetyksiä Etänä Vapaalla-kanavalle:
tiistaina 7.4. klo 11.15: Kehonhuolto (Anette)
tiistaina 14.4. klo 11.15: Tanssi kanssamme (Minna ja Lissu)
tiistaina 21.4. klo 11.15: Tasapainojumppa (Pia ja Päivi)

Ulkoinen linkkiEtänä Vapaalla - Kulttuuria ja liikuntaa koteihin

Ylen jumppahetket

Ylen ja Helsingin kaupungin uusi yhteistyö tuo kotijumpat jokaisen olohuoneeseen! Jumppahetki-ohjelmaa vetävät Helsingin kaupungin liikunnanohjaajat, ja kymmenen minuutin jaksot tarjoavat helposti kotona toteutettavia liikuntahetkiä erityisesti ikäihmisten ja etätöissä taukoliikuntaa kaipaavien tarpeisiin. Jumppahetki on suunniteltu sopimaan mahdollisimman suurelle osalle suomalaisia lähtötasosta tai -kunnosta riippumatta. Samasta harjoituksesta tarjotaan kotiliikkujille erilaisia vaihtoehtoja. Jokaisella Jumppahetkellä on myös oma teemansa, jotta liikuntavinkit olisivat mahdollisimman monipuolisia. Jaksokohtaiset kirjalliset ohjeet julkaistaan Teksti-tv:n sivulla 600 sekä Yle Urheilun nettisivuilla.

Livelähetyksiä 6.4. alkaen
Yle TV2-kanavalla arkisin klo 8.50. Lähetykset ovat nähtävissä lähetysajan jälkeen myös Yle Areenassa.

Fressi TV

Kanava on avoin kaikille käyttäjille netissä, Fressi tarjoaa kanavan vapaasti käyttöön koronaepidemian ajaksi:
Ulkoinen linkkiFressi TV- Virtuaalijumppaa koteihin

Jumppavinkkejä verkkosivulta

Verkkosivuilta löytyy voimisteluohjelmia ja muita vinkkejä, jotka on tarkoitettu kunnon ja terveyden ylläpitämiseksi ja parantamiseksi sekä mielen virkistykseksi. Liikkeitä voi käyttää yksittäisinä harjoitteina, päivittäisen voimisteluohjelman osina tai muun liikuntaharjoittelun yhteydessä.
Vinkkejä oman kunnon kohottamiseen

Kulttuuri- ja vapaa-aikapalveluja virtuaalisesti nautittavaksi

Tampereen kaupunki tarjoaa lukuisia uusia ja vanhoja tapoja nauttia kulttuurista. Jokainen voi osallistua ja inspiroitua sekä hoitaa mieltä ja kehoa kotoa käsin. Tarjolla on muun muassa musiikkia, jumppavideoita, verkkomateriaaleja, suoria kulttuurilähetyksiä ja paljon muuta mielenkiintoista sisältöä niin lapsille kuin aikuisillekin.