Venepaikkojen sähköinen varauspalvelu otetaan käyttöön kesäkauden venepaikoille 1.4.2020 alkaen

Julkaistu 1.4.2020 10.10

Tampereen kaupunki ottaa käyttöön venepaikkojen sähköisen varauspalvelun myös kesän venepaikoilla tulevan kesän veneilykauden alkaessa. Edellisen veneilykauden paikkojen uudelleenvaraus tehdään ja uudet venepaikat varataan sähköisen varauspalvelun kautta. Asiakas suorittaa varauksen yhteydessä venepaikkamaksun verkkomaksuna.

Veneitä Naistenlahden satamassa

Varauspalvelu löytyy osoitteesta Ulkoinen linkkihttps://tampere.venepaikat.fi . Palveluun kirjautumiseen tarvitaan sähköpostiosoite ja verkkopankkitunnukset. Palvelu toimii myös mobiililaitteilla.

Venepaikkojen varauspalvelulla vuosittaisen venepaikan vuokraus sujuu kätevästi ja joustavasti 24 h/vrk. Palvelu näyttää reaaliaikaisen venepaikkojen varaustilanteen ja asiakkaille olennaista tietoa satamista. Vuokraaja valitsee kartalta haluamansa venepaikan ja maksaa paikan verkkopankissa.

Venepaikka tulee varata ensi sijaisesti venepaikkojen varauspalvelulla. Jos asiakas ei voi tehdä varausta varauspalvelussa, hän voi varata ja maksaa paikan palvelupiste Frenckellissä.

Palvelupisteessä asiakaspalvelija avustaa varauksen tekemisessä ensisijaisesti puhelimitse mutta tarvittaessa myös Frenckellin asiointipisteessä. Asioinnissa tulee huomioida koronatilanteesta johtuvat liikkumisrajoitukset ja suositukset erityisesti riskiryhmien osalta.

Koronatilanne saattaa vaikuttaa palvelupiste Frenckellin aukioloon. Ajankohtaiset tiedot mahdollisista muutoksista palvelupisteen aukioloajoissa tai varauspalvelun toiminnassa löydät varauspalvelun etusivulta ja osoitteesta www.tampere.fi/kulttuuri-ja-vapaa-aika/ulkoilu-ja-retkeily/veneily

Edellisvuoden asiakkaat saavat ohjeen uudesta venepaikkavarauspalvelusta kirjeellä. Sähköinen varausjärjestelmä ja verkkomaksaminen korvaavat paperilaskut, jatkossa venepaikkalaskuja ei enää lähetetä postitse.

Siirryttäessä uuteen järjestelmään paikkojen tiedoissa tai kohdentumisessa voi esiintyä poikkeamia palvelussa esitettävällä kartalla. Paikkavaraus kannattaa uusia, vaikka järjestelmässä paikkaanne koskevassa tiedossa esiintyisi poikkeamia, ja tämän jälkeen olla yhteydessä venepaikkavuokraukseen. Tällä tavalla varmistaa, ettei menetä paikkaansa ja tiedot saadaan korjattua järjestelmään.

Palvelupiste Frenckell
avoinna ma–pe klo 9 - 16.

Venepaikat, venepaikkojen vuokraus

Venepaikkojen varauspalvelu: