Nysse turvaa edelleen arjen liikkumista

Julkaistu 26.3.2020 15.09

Nysse-liikenne toimii koronavirus-epidemiasta huolimatta. Pyrimme turvaamaan toimivan arjen ja työssäkäyntimahdollisuudet mm. kriittisten alojen työntekijöille.

Nysse-bussi lähikuvassa.

Vähentyneen matkustajamäärän vuoksi liikennöinti on kuitenkin keskeytetty tai keskeytetään niillä linjoilla, jotka palvelevat lähes yksinomaan koululaisliikennettä. Myös muilla linjoilla vuorotarjontaa vähennetään asteittain huhti-toukokuun aikana.

Seuraamme joukkoliikenteen matkustajamääriä tarkasti. Liikenteen supistamissuunnitelmissa on huomioitava, että epidemian hillitsemiseksi myös busseissa on kyettävä noudattamaan suositeltua vähintään metrin turvaväliä. Matkustusta rajoittavat valtakunnalliset suositukset sekä työnantajien ja muiden yhteisöjen toimet ovat vähentäneet matkustusta busseissa noin 70 %. Tämä yhdessä hyvän käsihygienan kanssa alentaa sekä matkustajien että kuljettajien tartuntariskiä.

Turvallisuuden lisäämiseksi kehotamme välttämään kaikkea turhaa matkustusta ja liikkumaan mahdollisuuksien mukaan kävellen tai pyörällä. Sairaana ei tule matkustaa. Lisäksi toivomme asiakkaiden välttävän käteistä rahaa (maksaminen ensisijaisesti matkakortilla tai Nysse Mobiililla) sekä istumista ensimmäiseen penkkiriviin kuljettajien työturvallisuuden varmistamiseksi.

Bussien siivousta on tehostettu ja pintoja desinfioidaan. Erityistä huomiota kiinnitetään usein koskettaviin pintoihin: kaiteisiin, tankoihin ja muihin paikkoihin, joista pidetään kiinni matkan aikana.

Ajantasainen matkustusinformaatio

Ajantasainen aikataulutieto löytyy Nyssen reittioppaasta, johon päivitetään kaikki tiedossa olevat liikennöintimuutokset. Perutut lähdöt näkyvät aikatauluissa yliviivattuna punaisella eivätkä ne tule reittiehdotuksiin.

Ulkoinen linkkireittiopas.tampere.fi

Jatkuvasti muuttuvaa tilannetta kannattaa seurata Nyssen nettisivuilla:

Ulkoinen linkkiKorona-viruksen vaikutukset Nysse-liikenteeseen

Teksti Hanne Tamminen