Aikuissosiaalityössä kokeillaan soittoajan varaamista verkossa

Julkaistu 25.3.2020 13.18

Tampereen kaupungin aikuissosiaalityön palveluissa on otettu käyttöön uusi ajanvarausjärjestelmä, jonka yhteydessä 30 vuotta täyttäneiden aikuissosiaalityön palvelussa kokeillaan verkossa varattavaa 15 minuutin omatyöntekijän soittoaikaa 31.5.2020 asti.

Kokeilussa on mukana osa 30 vuotta täyttäneiden aikuissosiaalityön palvelun omatyöntekijöistä ja heidän asiakkaistaan. Kokeilussa mukana oleva asiakas voi varata verkkopalvelun kautta 15 minuutin soittoajan omatyöntekijälleen sen jälkeen, kun omatyöntekijä on antanut hänelle varausoikeuden. Palvelussa pystyy myös perumaan tai siirtämään itse varaaman soittoajan viimeistään soittoaikaa edeltävänä päivänä. Verkkopalveluun kirjaudutaan omalla pankkitunnuksella, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.

Jos haluaa, varatusta 15 minuutin soittoajasta saa tekstiviestillä muistutuksen puhelimeensa oman valinnan mukaan 1 - 7 päivää ennen aikaa.

Soittoaikaa ei voi varata verkossa toisen henkilön puolesta. Aikaa ei voi varata verkossa myöskään silloin, jos asiakas tarvitsee tulkkausta tai hänen kanssaan työskentelee työpari.

Omatyöntekijään voi jatkossakin ottaa yhteyttä 30 vuotta täyttäneiden aikuissosiaalityön palvelussa soittamalla omatyöntekijälle puhelinaikana maanantaisin, tiistaisin, torstaisin ja perjantaisin klo 9 - 10. Lisäksi 30 vuotta täyttäneiden aikuissosiaalityön palvelun neuvontanumeroon 040 564 9043 voi soittaa maanantaista perjantaihin klo 9 - 11.

Johtava sosiaalityöntekijä
Mari Selin-Kivenvuori