Katutanssitapahtuma Call out Suomi tuo suomalaisen ja kansainvälisen katutanssin saman katon alle

Julkaistu 28.2.2020 12.28

Lauantaina Monitoimitalo 13:ssa järjestettävässä Call out Suomi – Manse Edition -katutanssitapahtumassa on luvassa maailmanluokan tanssijoita ja monipuolista katukulttuuriin kytkeytyvää ohjelmaa.

Call out Suomi -tapahtumaan on kutsuttu kansainvälisesti tunnettuja DJ:tä, tuomareita ja tanssijoita Suomesta, Venäjältä, Ruotsista, Hollannista ja Ranskasta asti. Venäjän ja Suomen katutanssitapahtumien edustajat SADE ry, Suomen Breikkiliitto ja Nordkonst ovat yhteisten kulttuurivaihto -projektien kautta rakentaneet yhteistyötä maiden välille ja mahdollistaneet nuorten tanssijoiden liikkumisen maiden välillä tukien heidän matkojaan.

Ammattilaisten tanssijoiden lisäksi tapahtumassa tullaan näkemään kaiken ikäisiä katutanssin harrastajia kilpailemassa, esiintymässä ja jamittelemassa. Ikärajattomiin tanssibattleihin osallistuu katutanssijoita aina 7-vuotiaasta yli 50-vuotiaisiin.

Tapahtumaan kannattaa tulla, vaikka ei itse olisi tanssija. Call out Suomen tapahtumat ovat täysin maksuttomia koko perheen tapahtumia. Battlejen lisäksi tanssijameihin kuuluu, että tanssilattialle voi vapaasti muodostaa tanssirinkejä. Tanssilattia on avoin kaikille ikään ja tanssitaustaan katsomatta.

Tanssitapahtuman lisäksi Monitoimitalo 13:ssa on ohjattua toimintaa nuorille. Klo 14–18 tarjolla on muun muassa dj-työn, rap-lyriikan, beatboxauksen ja katutanssin työpajoja sekä kädentaitopajoja, joissa voi valmistaa scrunchieita ja patcheja sekä harjoitella sketsausta. Päivän musiikkitarjonnasta vastaa Pastori Pike, joka nousee Stagelle klo 17. Pastori Piken voi tavata meet&greetissä klo 18.

Call out -Manse edition Monitoimitalo 13:ssa 29.2.2020 klo 13-00–21:00.

Piritta Brusi