Hatanpään terveysaseman yhteydenottotavat muuttuvat 2.3.

Julkaistu 21.2.2020 9.26

Hatanpään terveysasemalla siirrytään uuteen toimintamalliin, jossa yhteydenottoihin vastaa terveysaseman oma moniammatillinen tiimi. Tämä vaikuttaa yhteydenottotapoihin: Maanantaista 2.3.2020 lähtien Hatanpään terveysaseman asiakkaat ottavat yhteyttä suoraan omalle terveysasemalleen terveyspalvelujen neuvonnan sijaan.

Yhteydenottotavat Hatanpään terveysasemalle.
Näin otat yhteyttä Hatanpään terveysasemalle 2.3. alkaen. Kuvan saat suurennettua hiirellä klikkaamalla.

Hatanpään terveysasemalle voi 2.3. alkaen soittaa numeroon 040 806 3649 tai käydä paikan päällä terveysaseman palvelupisteessä. Terveysasema on avoinna ma–to klo 8–16 sekä perjantaisin ja aattopäivinä klo 8–15.
Kiireettömissä asioissa helpoin tapa on lähettää verkossa yhteydenottolomake. Lomakkeelle kirjoitetaan kuvaus hoidon tarpeesta. Terveysasemalta otetaan yhteyttä asiakkaaseen mahdollisimman pian, viimeistään kolmen arkipäivän aikana. Lomake löytyy osoitteesta www.tampere.fi/terveysasemat .

Terveysasemalla yhteydenottoja käsittelee moniammatillinen tiimi, johon kuuluu hoitajia, lääkäreitä, fysioterapeutteja ja mielenterveystyön ammattilaisia. Hoidon aloitus nopeutuu, kun asiakkaan asiaa selvittää heti alusta lähtien siihen parhaiten soveltuva ammattilainen.

Kun terveysasema on kiinni, apua voi kysyä terveyspalvelujen neuvonnasta numerosta 03 10023. Terveyspalvelujen neuvonta on auki joka päivä klo 7–22.

Hatanpään terveysasemalla, samoin kuin kaikilla muillakin Tampereen kaupungin terveysasemilla, on käytössä myös Ulkoinen linkkiOmaolo.fi-verkkopalvelu . Palvelussa voi täyttää oirearvion ja saada mihin vuorokauden aikaan tahansa luotettavan arvion hoidon tarpeesta. Tunnistautumalla palveluun verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella oirearvion voi lähettää terveysasemalle tarkempaa tarkastelua varten.

Uudella toimintamallilla halutaan sujuvoittaa ja nopeuttaa asiakkaan hoitoa. Toimintamalli on jo käytössä Linnainmaan ja Tipotien terveysasemilla, joissa sitä on kehitetty ja hiottu pari vuoden ajan. Toimintamalli laajenee tämän vuoden aikana myös muille kaupungin isoimmille terveysasemille.

Sairaanhoitajat Heidi ja Salla-Mari kertovat Hatanpään terveysaseman toimintamallin muutoksesta ja uusista yhteydenottotavoista videolla:

Osastonhoitaja
Maarit Maja