Siirry sisältöön

Neljässä palvelukeskuksessa voi nyt asioida etänä Kelan kanssa

Julkaistu 20.2.2020 11.31

Tampereella Lielahden, Pappilanpuiston, Pispan ja Pohjolan palvelukeskuksissa voi nyt asioida etäyhteyden avulla Kelan kanssa. Etäpalvelussa Kelan palveluneuvoja opastaa asiakasta kuvayhteyden välityksellä. Sen kautta voi hoitaa samoja asioita kuin Kelan toimistossa, esimerkiksi hakea etuuksia suullisesti.

Etäpalvelua varten asiakas tarvitsee henkilöllisyystodistuksen. Aikaa ei tarvitse varata, mutta omaa vuoroa saattaa joutua hetkisen odottamaan.

Palvelukeskusten työntekijät auttavat yhteyden avaamisessa ja sulkemisessa. He myös opastavat Kela-asioissa yleisellä tasolla sekä avustavat verkkoasioinnissa ja ajanvarauksen tekemisessä Kelan puhelinpalveluun.

Kelan etäpalvelupiste on käytössä seuraavasti palvelukeskuksissa:

Palvelukeskusten lisäksi Kelan etäpalvelupiste on muun muassa Keinupuiston, Kuuselan, Peurankallion ja Tammelan lähitorilla, Tesoman hyvinvointikeskuksessa, nuorten talo Ohjaamossa sekä maahanmuuttajainfo Mainiossa.


Lisätietoja

Lielahden ja Pispan palvelukeskukset:
Palveluvastaava
Susanna Hämäläinen
puhelin 041 730 0138

Pappilanpuiston palvelukeskus:
Palveluvastaava
Kirsi Korhonen
puhelin 040 801 6653
sähköposti [email protected]

Pohjolan palvelukeskus:
Projektityöntekijä
Reetta Levänen
puhelin 040 482 8399

Sosiaaliohjaaja
Maarit Halonen
puhelin 040 639 7083

Sähköpostiosoitteet ovat muotoa [email protected]

***
Tiedotetta muokattu 21.2.2020: Korjattu Pappilanpuiston palvelukeskuksen etäpisteen aukioloaika
.


Teksti Marika Haapala