Petsamoon pysäköintitunnusalue

Julkaistu 9.1.2020 13.23

Pysäköintijärjestelyt muuttuvat tammikuun aikana Petsamon itäosassa. Keskustan asukas- ja yrityspysäköintijärjestelmää laajennetaan Petsamon itäosaan yhdyskuntalautakunnan 12.11.2019 tekemän päätöksen mukaisesti. Liikennemerkkien asennustyöt aloitettiin 9.1.2020.

Petsamon asukas- ja yrityslupa-alue kartalla

Petsamon itäosassa kadunvarsipysäköinnissä edellytetään jatkossa pysäköintitunnusta tai pysäköintikiekon käyttöä arkisin kello 8−16. Muina aikoina pysäköinti on jatkossakin vapaata. Petsamon pysäköintimuutoksilla pyritään vähentämään tarpeetonta autoilua Petsamon alueella ja siten parantamaan alueen liikenneturvallisuutta ja viihtyisyyttä.

Alueella asuvat henkilöt ja toimivat yritykset ja yhteisöt voivat lunastaa käyttöönsä maksullisen pysäköintiluvan, joka oikeuttaa pysäköimään ilman aikarajoitusta paikoille, joissa pysäköinti on sallittu pysäköintitunnuksella. Asukaspysäköintiluvan voi lunastaa 1−12 kuukaudeksi kerrallaan. Petsamossa asukaspysäköintilupa maksaa 10 euroa kuukaudessa tai 105 euroa vuodessa. Yrityspysäköintiluvan voi hankkia 12 kuukaudeksi kerrallaan ja sen hinta on 245 € vuodessa.

Pysäköintilupaa haetaan osoitteessa Ulkoinen linkki . Pysäköintiluvan voi hankkia myös Frenckellin palvelupisteeltä osoitteessa Frenckellinaukio 2B.

Liikenneinsinööri
Katja Seimelä