Lastenkulttuurikeskus Rullassa jälleen kävijäennätys

Julkaistu 8.1.2020 10.33

Lastenkulttuurikeskus Rullan ensimmäinen kokonainen kausi Kulttuuritalo Laikussa toi kävijäennätyksen. Asiakkaita vieraili uusissa Rullan tiloissa yhteensä yli 37 000. Nousua edellisvuoteen oli lähes 10 000 kävijää.

Viime vuoden suosituin näyttely oli Sanna Pelliccionin lukemiseen ja kirjojen maailmaan innostava Lue minut -näyttely. Vuoden aikana tutustuttiin taiteeseen myös eri aistien avulla Porin lastenkulttuurikeskuksen moniaistisessa ja saavutettavassa Kehona-näyttelyssä. Lisäksi Rullan työpajoissa ja taidetunneilla taiteiltiin monin eri tekniikoin ja lasten taidetta ylistäen.

Vuoden kohokohdiksi ja kävijäennätyksi nousivat keväällä Laikun 1-vuotissyntymäpäivät ja Pirkanmaan pelastuslaitoksen kanssa yhteistyössä tehty tapahtuma, jossa moni pieni palomies pääsi kokeilemaan palomiestaitoja. Syksyn kävijäennätys tehtiin Vauvan päivänä, kun vauvat ja taaperot pääsivät osallistumaan ensimmäisiin taidekokemuksiinsa. Vielä loppuvuonna Lastenkirja- ja sanataidefestivaali Kirjalitta valloitti Laikun ja Rullan kirjoja ja sanataidetta ylistävällä ohjelmalla.

Tämän vuoden tammikuussa Rullassa avautuu la 11.1. Piipa Toivosen leikittävä ja toiminnallinen Jungle Jungle -näyttely. Myöhemmin keväällä juhlitaan Näpsän 30-vuotista taivalta. Kuluvana vuonna Rulla täyttääkin jo 15 vuotta, eli loppuvuonna on luvassa juhlallisuuksia.

Koordinaattori
Niina Niiniluoto

Lastenkulttuurikeskus Rulla
avoinna ke 12–18, to 9–14 (näyttelytila suljettu 9-12), pe 9–14, la–su 10–16
  Pysäköinti:

Lähin pysäköintialue on P-Frenckell osoitteessa Frenckellinaukio 3

• Esteetön pysäköinti: Rullan pääsisäänkäynnin edustalla
  • Luiska: Rulla on yhdessä tasossa ja kynnykset ovat matalia.
  • Hissi: Asiakastiloihin ei tarvita hissiä.
  • Wc
  • Esteetön wc
  • Lastenhoitohuone: Wc:ssä lastenhoitotaso.
  • Avustavat koirat: Avustavat koirat tervetulleita. Huomaathan kuitenkin, että tiloissa saattaa olla paljon koiraa häiritseviä lapsia.

Teksti Niina Niiniluoto