Tipotien aukioloajat laajenevat iltoihin loppiaisen jälkeen

Julkaistu 30.12.2019 8.30

Tipotien hyvinvointikeskus on 7.1.2020 alkaen auki tiistaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin kaksi tuntia nykyistä pidempään eli klo 18 saakka. Pidemmillä aukioloajoilla halutaan helpottaa asiakkaiden arkea tarjoamalla mahdollisuus esimerkiksi neuvolakäyntiin tai sairaanhoitajan vastaanottoon työpäivän jälkeen sekä ottaa Tipotien tilat nykyistä tehokkaampaan käyttöön.

Valokuva: Asiakkaita Tipotien terveysasemalla.

Iltaisin Tipotien terveysasemalle voi varata ajan terveyden- ja sairaanhoitajan tai fysioterapeutin vastaanotolle ja lääkärin vastaanottoaikoja on tulossa tarjolle tammikuun aikana. Myös uniyksikön hoitajilla on vastaanottoaikoja iltaisin.

Tipotien hammashoitolassa on jo pitkään ollut ilta-aikoja joka toinen tiistai. Ne jatkuvat myös ensi keväänä samoin kuin nuorisoneuvolan iltavastaanotot. Äitiys- ja lastenneuvolassa iltavastaanottoaikoja on joka toinen viikko.

Tipotien psykiatrian yksikkö järjestää iltaisin erilaisia ryhmiä esimerkiksi nuorille aikuisille ja omaisille. Lisäksi vastaanottoaikoja on saatavissa illoille. Pidemmät aukioloajat mahdollistavat myös tapahtumien järjestämisen aikaisempaa paremmin. Esimerkiksi tammikuussa torstaina 23.1.2020 klo 14 - 17 Tipotiellä pidetään mielenterveysmessut.

Luentosali kaikkien käyttöön

Kaupungin lisäksi muutkin toimijat voivat järjestää tapahtumia, luentoja ja ohjelmaa Tipotiellä. Tipotien viidennen kerroksen luentosali on kevään ajan kaikkien toimijoiden varattavissa maksutta. Kokeilu kestää 30.6.2020 saakka. Luentosalia voi varata Tipotien palvelunumerosta 040 712 6811 tai sähköpostitse osoitteesta virastomestarit(at)tampere.fi

Hallintopäällikkö
Tuula Haapio