Sampolan kirjasto avoinna jouluaattona

Julkaistu 10.12.2019 9.48

Sampolan kirjasto on edellisvuosien tapaan avoinna jouluaattona klo 10–17.

sampolan kirjasto ulkoa

Sampolan kirjastoon pääsee asioimaan tänäkin vuonna myös jouluaattona 24.12. klo 10–17. Kirjaston palvelut ovat jouluaattona käytössä normaalisti, mutta tietotori ja makerspace Tekomo eivät ole avoinna. Asiakkaat ovat tervetulleita uppoutumaan hyvän kirjan pariin, lukemaan lehtiä, käyttämään tietokonetta tai vaikkapa vain hengähtämään hetkeksi.

Aloite joulun aukioloon tuli alun perin Sampolan kirjaston henkilökunnalta vuonna 2016, ja joka vuosi muutamat kirjaston työntekijät ovat ilmoittautuneet vapaaehtoisiksi jouluvuoroihin. Myös asiakkaat ovat toivoneet jatkoa jouluaukiololle.

- Edellisvuosien kokemuksen perusteella voi todeta, että kirjaston palveluilla todella on kysyntää myös juhlapyhinä. Sampolassa on käynyt jouluaattoina 400-500 asiakasta, ja aukiolo on kerännyt paljon kiitosta, aluekirjastonjohtaja Taina Sahlander sanoo.

Sampolan kirjaston lisäksi jouluna voi asioida Messukylän, Koivistonkylän, Terälahden ja Kämmenniemen omatoimikirjastoissa, joihin pääsee sisään kirjastokortilla ja sen tunnusluvulla. Kirjastojen normaalit omatoimiaukioloajat ovat voimassa myös juhlapyhinä. Omatoimiaikoina kirjastoissa ei ole henkilökuntaa, mutta kirjaston tilat ovat käytössä ja asiointi onnistuu automaateilla. Myös Koukkuniemen kirjastossa on voimassa normaalit itsepalveluaukiolot jouluna. Itsepalveluaikana kirjaston ovet ovat avoinna, mutta kirjastossa ei ole henkilökuntaa.

Kirjastokohtaiset aukioloajat

Tampereen kaupunginkirjasto