Itsenäisyyspäivän kansanjuhla Frenckellin aukiolla huipentuu ilotulitukseen

Julkaistu 27.11.2019 13.21

Waltteri Torikka ja Diandra tähdittävät Tampereella koko kansan itsenäisyyspäivän juhlaa. Juhlaa vietetään Frenckellinaukiolla perjantaina 6.12.2019 kello 17.00–17.30.

Itsenäisyyspäivän kansanjuhla

Juhlan aloittaa perinteiseen tapaan Tampereen työväenyhdistyksen soittokunta Tampere-fanfaarilla ja Sibeliuksen Isänmaalle-teoksella. Juhlapuheen pitää Tampereen vihreän valtuustoryhmän puheenjohtaja, kaupunginhallituksen jäsen Olga Haapa-aho ja tapahtuman juontaa Perttu Pesä. Waltteri Torikan ja Diandran lisäksi musiikista vastaa Mieskuoro Laulajat, joka johdattaa yleisön Maamme-lauluun. Juhla huipentuu Keskusvirastotalon katolta ammuttavaan ilotulitukseen.

Tapahtuman takia Aleksis Kiven katu suljetaan Keskusvirastotalon kohdalta klo 16 - 18 ja Frenckellin aukion ja Keskustorin pysäköintiä rajoitetaan tapahtumapäivänä.

Yleisöä on odotettavissa paikalle runsaasti, joten keskustaan kannattaa tulla julkisilla liikennevälineillä. Juhla aiheuttaa joitakin muutoksia linja-autojen reitteihin. Tapahtuman vuoksi ajetaan myös muutamia lisävuoroja. Joukkoliikenne tiedottaa muutoksista omilla sivuillaan: Ulkoinen linkkiItsenäisyyspäivän reitti- ja pysäkkimuutokset

Itsenäisyyspäivän kansanjuhlan järjestää Tampereen kaupunki.

Vastaava tuottaja
Saara Saarteinen