Työtön tamperelainen: tule testaamaan sähköistä Omaolon hyvinvointitarkastusta

Julkaistu 25.11.2019 11.11

Tampereella työttömien terveystarkastuksessa kokeillaan Omaolon sähköistä hyvinvointitarkastusta. Kokeiluun etsitään nyt osallistujia, jotka voisivat testata joulukuussa hyvinvointitarkastusta.

Kokeiluun osallistujat täyttävät verkossa Omaolon hyvinvointitarkastuksen. Sen jälkeen terveystarkastuksessa yhdessä terveydenhoitajan kanssa käydään tarkemmin läpi asiakkaan tilanne ja sovitaan tarvittavista jatkotoimenpiteistä.

Pääset mukaan kokeiluun soittamalla numeroon 040 806 3411 (ma - to klo 9.30 - 11.30 tai klo 13 - 14). Saat puhelimessa tarkemmat ohjeet Omaolon hyvinvointitarkastuslomakkeen täyttämiseen sekä terveystarkastusajan joulukuulle. Terveystarkastus tehdään Aikuisten terveystarkastusten yksikössä Sarviksella (Hatanpäänkatu 3 B, 1. krs).

Osallistujilta saatavan palautteen avulla kehitetään hyvinvointitarkastusta. Kokeiluun osallistuminen on maksutonta, mutta se ei sisällä laboratoriotutkimuksia. Kokeilu ei sovellu lähetteellä terveystarkastukseen tulevalle.

Omaolo on valtakunnallinen sosiaali- ja terveydenhuollon digipalvelu, joka on käytössä Tampereella. Omaolosta löytyy jo terveydentilaa kartoittavia oirearvioita sekä palveluarvioita, joilla voi selvittää oikeutta omaishoidon tukeen, harkinnanvaraiseen tai vammaispalvelulain mukaiseen kuljetuspalveluun sekä henkilökohtaiseen apuun.

Projektipäällikkö
Essi Lönnqvist