Pispalan haulitornin peruskorjaus alkaa maaliskuussa 2020

Julkaistu 20.11.2019 19.00

Pispalan haulitornin peruskorjauksen toteutussuunnitelma ja toteutussopimus hyväksyttiin asunto- ja kiinteistölautakunnassa 20.11.2019. Kuntotutkimuksissa huonokuntoiseksi todettu Pispalan haulitorni peruskorjataan ja maalataan kauttaaltaan. Lisäksi tornin perustuksia vahvistetaan. Peruskorjaustyöt on tarkoitus aloittaa maaliskuussa vuonna 2020 ja valmista pitäisi olla saman vuoden lokakuussa.

Urakka kilpailutettiin lokakuussa 2019 tavoitehintaurakkana. Tarjouksia saatiin kolme kappaletta ja kokonaistaloudellisesti edullisimman tavoitehintatarjouksen teki Kreate Oy. Toteutussuunnittelun mukaan kustannukset voivat olla tavoitehintaurakkamallista johtuen maksimissaan 1,562 miljoonaa euroa (alv 0 %), josta vuoden 2020 osuus on enintään 1,4 miljoonaa euroa.

Hankkeelle on varattu määräraha muiden rakennusten sekä kaupunkikuvallisten kohteiden investoinnit -määrärahasta, jota on käytettävissä vuodelle 2020 kaikkiaan 3,6 miljoonaa euroa (alv 0 %).

Arkkitehtisuunnitelmat on laatinut Tampereen Tilapalvelut Oy, joka on toiminut myös hankkeen pääsuunnittelijana ja vastaa myös hankkeen rakennuttamisesta. Rakennesuunnittelusta vastasi A-insinöörit Oy.

Kiinteistöjohtaja
Virpi Ekholm