MLL:n vapaaehtoistyö osaksi opintoja Tredussa

Julkaistu 14.11.2019 14.52

Tampereen seudun ammattiopisto Tredu ja Mannerheimin Lastensuojeluliiton (MLL) Hämeen piiri juhlivat Lastenoikeuksien päivää solmimalla kumppanuussopimuksen.

Juhlapäivänä allekirjoitettava kumppanuussopimus vakiinnuttaa ja laajentaa yhteistyötä, jolla liitetään MLL:n vapaaehtoistoiminta osaksi opintoja ja mahdollistetaan uudenlainen työssäoppimisympäristö.

Tredun opiskelijat ovat vuosia saaneet arvokasta oppia MLL:n Hämeen piirin alueen perhekahviloissa ja perhekummitoiminnassa. Kasvatus- ja ohjausalan sekä sosiaali- ja terveysalan opiskelijoiden opintoja tukevan yhteistoiminnan toivotaan yhä laajentuvan.

Unelmissa siintää uusi perhekahvila Tampereelle. Tredun Helmi -hyvinvointikeskuksen yhteyteen suunniteltu perhekahvila tulisi olemaan matalan kynnyksen kohtaamispaikka, joka tarjoaa perheille apua ja tukea vertaiselta vertaiselle. Perhekahvilat perustuvat vapaaehtoistoimintaan, jota opiskelijat täydentävät.

Perhekummitoiminnassa lapsiperhe saa vapaaehtoisesta rinnallakulkijan ja apua arkeen. Opiskelijalle toiminta on osa opintoja.

Kutsu median edustajille

Tervetuloa kuulemaan tuoreimmat suunnitelmat uudesta perhekahvilasta lastenoikeuksien päivänä ke 20.11.2019 klo 15, kun Mannerheimin Lastensuojeluliitto ja Tampereen seudun ammattiopisto Tredu allekirjoittavat kumppanuussopimuksen. Tilaisuuden paikka: Tredun Santalahdentien toimipiste, Santalahdentie 10, Tredun Helmi -hyvinvointikeskus, Satama-monitoimitilassa, käynti Pirkankatu 17, rautaportista sisäpihan kautta.

Koulutuspäällikkö
Terhi Rissanen