Festivaalien ja suurten yleisötapahtumien avustukset vuodelle 2020 ovat haettavina

Julkaistu 1.11.2019 12.18

Vakiintuneiden ja toistuvasti järjestettävien festivaalien tai kulttuuritapahtumien toiminta-avustukset ovat haettavina Tampereella 1.11.–29.11.2019.

Toiminta-avustus on tarkoitettu vakiintuneille festivaaleille ja tapahtumille, jotka ovat ammattimaisesti toteutettuja ja kansainvälisesti, valtakunnallisesti tai alueellisesti merkittäviä. Avustusta voidaan myöntää kulttuuritapahtumille, jotka ovat kestoltaan 2-10 päivää ja sisältävät merkittävissä määrin esitystoimintaa. Myös yksipäiväisiä tapahtumia voidaan avustaa, mikäli niiden merkittävyys taiteenalansa kentässä on erityisen suuri. Festivaalin tai tapahtuman tulee olla järjestetty vähintään kaksi kertaa ja tapahtuman järjestäjällä olla potentiaalia kehittää sitä edelleen.

Avustusta voidaan myöntää rekisteröityneille yhdistyksille tai yhteisöille, jotka ovat toimineet vähintään yhden kalenterivuoden ennen avustuksen hakua.

Sivistys- ja kulttuurilautakunta myöntää avustukset hakemusten perusteella. Avustusten myöntämisen arviointiperusteet löytyvät osoitteesta www.tampere.fi/avustukset. Avustukset haetaan sähköisellä hakulomakkeella, joka löytyy samasta osoitteesta. Kaikki tarvittavat liitteet tulee toimittaa sähköisesti hakulomakkeella. Hakuun otetaan mukaan viimeistään 29.11.2019 kello 15.45 sähköiseen tietokantaan liitteineen saapuneet hakemukset.

suunnittelija
Susanna Lundström