Perheneuvolaan sähköinen yhteydenottolomake uusille asiakkaille

Julkaistu 16.10.2019 12.57

Tampereen kaupungin perheneuvola on ottanut käyttöön sähköisen yhteydenottolomakkeen. Perheneuvola vastaa sähköisellä lomakkeella jätettyyn yhteydenottopyyntöön noin viikon kuluessa.

Tyttö äidin kainalossa.

Yhteydenottolomake on tarkoitettu uusille asiakkaille puhelinneuvonnan vaihtoehtona. Perheneuvolan muut asiakkaat ottavat yhteyttä suoraan omaan työntekijäänsä.

Jotta asiakas voi käyttää sähköistä yhteydenottolomaketta, hänen pitää tunnistautua palveluun joko verkkopankkitunnuksilla, sähköisellä henkilökortilla tai mobiilivarmenteella. Perheneuvola vastaa yhteydenottopyyntöön noin viikon kuluessa soittamalla yhteyttä ottaneelle asiakkaalle.

Sähköisen lomakkeen etuna on, että sen avulla asiakas voi ottaa perheneuvolaan yhteyttä itselleen parhaiten sopivana ajankohtana. Lomakkeella esitetään kysymyksiä, joihin vastaaminen auttaa yhteydenottajaa jäsentämään omaa tilannettaan ja antaa myös perheneuvolan työntekijälle tämän tarvitsemaa pohjatietoa.

Perheneuvolaan voi edelleen myös soittaa neuvontaa ja ajanvarausta varten: puhelinajat ovat maanantaisin ja keskiviikkoisin klo 12 - 14 ja torstaisin klo 9 - 11, puh. 040 800 7910.

Perheneuvola palvelee tamperelaisia lapsiperheitä alle 13-vuotiaiden lasten kasvuun ja kehitykseen sekä vanhemmuuteen ja parisuhteeseen liittyvissä kysymyksissä. Perheneuvolan puoleen kannattaa kääntyä, jos vanhempi tarvitsee neuvoja tai tukea omassa perhetilanteessaan. Kysymys voi liittyä vanhemman omaan tai lapsen tilanteeseen, parisuhteeseen tai sen päättymiseen, tai perheen muuhun tilanteeseen.

Työskentely perheneuvolan kanssa on asiakaslähtöistä, luottamuksellista ja asiakkaalle maksutonta.

Johtava sosiaalityöntekijä
Arja Makkonen