Kevyt liikenne joukkoliikennekaistalle Rantaperkiössä pariksi viikoksi louheen ajon takia

Julkaistu 16.10.2019 10.28

Sulkavuoren keskuspuhdistamon toisen louhintaurakan valmistelutyöt aiheuttavat muutoksia kevyen liikenteen reitteihin Rantaperkiössä Vihilahden kohdalla. Pyöräilijät ja jalankulkijat ohjataan joukkoliikennekaistalle ja joukkoliikenne kulkee työmaan kohdalla muun liikenteen seassa. Hatanpään valtatien ja Lahdenperänkadun risteyksessä on otettu käyttöön kevyen liikenteen väylän ja työmaaliittymän liikennevalot 16.10.2019.

Kartta kevyen liikenteen väliaikaisesta reitistä Rantaperkiössä

Louheen ajo työmaakentän tasaamista varten aloitetaan maanantaina 21.10.2019. Työmaakenttä sijoittuu suunnilleen Vihilahden ja Hatanpään valtatien väliin. Louhetta ajetaan Sulkavuoresta kello 7 ja 22 välillä. Työ kestää kahdesta kolmeen viikkoa. Joukkoliikennekaista ja kevyen liikenteen väylä palautetaan käyttöön tämän jälkeen aina siihen asti, kun varsinainen louhintaurakka alkaa marraskuun lopulla.

Vihilahden ja Sulkavuoren välille louhitaan viemäritunnelit

Vihilahden ja Sulkavuoren välille louhitaan tulo- ja purkuviemäreitä varten tunnelit. Tunneleiden louhintatyöt ja louhinnassa irrotettavan louheen ajo tehdään Vihilahdesta käsin. Puusto on jo raivattu työmaakentän alta pois, ja seuraavaksi valmistellaan työmaakentän penger kulkureitteineen.

Tampereen Seudun Keskuspuhdistamo Oy:
Projektipäällikkö
Ari-Matti Ilkka