Tammelan Stadionin tarjouskilpailuun kolme ilmoittautunutta

Julkaistu 30.9.2019 13.41

Tammelan Stadionin toteuttajan hankkimisessa on edetty tarjouskilpailuvaiheeseen. Mukaan tarjouskilpailuun ilmoittautuivat Pohjola Rakennus Oy Suomi, SRV Rakennus Oy ja YIT Suomi Oy. Kaikki täyttivät tarjouspyynnössä esitetyt osallistumisvaatimukset. Näitä yrityksiä pyydetään jättämään alustava tarjous stadionin rakentamisesta.

Tampereen kaupunginhallitus on hyväksynyt elokuussa Tammelan stadion - hankkeen suunnittelun aiesopimuksen. Aiesopimus on osa valmistelua. Stadion ja siihen liittyvät muut rakentamishankkeet tehdään allianssimallin mukaan ns. integroidulla projektitoteutuksen mallilla. Integroidussa projektitoteutuksessa hanketta kehitetään alusta saakka yhteistyössä. Yhteinen kehittäminen ja avoin keskustelu osapuolten välillä tavoitteista ja ongelmista pitävät budjetin, laajuuden ja aikataulun hallinnassa ja lisäävät käyttäjien tyytyväisyyttä

Hankkeen kehitysvaiheen eli tarkemman suunnittelunvaiheen on tarkoitus alkaa 31.1.2020 mennessä. Kehitysvaiheen aikana osapuolet sopivat mm. tavoitekustannuksista ja tavoitteiden mittareista. Tämän jälkeen siirrytään varsinaiseen toteutusvaiheeseen. Rakentamisen on tarkoitus alkaa 2021 ja uusi stadion otettaisiin käyttöön kesällä 2023.

Kiinteistöjohtaja
Virpi Ekholm