Kaupungin matonpesupaikat kiinni - Santalahti ja Halkoniemi auki pitempään

Julkaistu 16.9.2019 13.51

Tampereen kaupungin matonpesupaikat suljetaan käytöstä tavalliseen tapaan syys- ja talvikaudeksi. Työt alkavat tällä viikolla; matonpesupaikat saadaan laitettua talvikuntoon syyskuun loppuun mennessä. Uusimmat matopesupaikat Halkoniemi ja Santalahti ovat avoinna pidemmälle syksyyn eli lokakuun puoliväliin saakka.

matto kuivumassa Tahmelan matonpesupaikalla

Tampereella on 19 matonpesupaikkaa, jotka ovat pesijöiden käytössä toukokuun puolivälistä syyskuulle kello 5–21. Uusin matonpesupaikka avattiin Santalahdenpuistoon heinäkuussa. Se sijaitsee koirapuiston länsipuolella. Santalalahden matonpesupaikka suljettiin rantatunnelin rakennustöiden takia ja uusittiin kokonaan Santalahdenpuiston remontissa.

Kaikilla matonpesupaikoilla on vakiovarustuksena pesualtaat pesulautoineen, mankeli veden puristamiseksi matoista sekä valutuspuomit. Altaissa saa pestä vain mattoja ja muita tekstiilejä.

Matonpesupaikkoja huoltaa ja kunnossapitää Pajapekka Oy, jolle voi antaa pesupaikkoja koskevat vikailmoitukset. Matonpesupaikoilla on infotaulut josta löytyvät puhelinnumerot mahdollisia vikailmoituksia ja ilkivaltakorjauksia varten.

Pajapekka Oy:
Huoltoryhmä, päivystys, vikailmoitukset, kunnossapito