Ain Agan ja Susanna Aleksandra

Julkaistu 26.8.2019 13.55

Mestarilta ja Yllättäjältä sykähdyttävää kitaramusiikkia sekä yllättävän raikasta jazzlaulua virolaisten artistien esityksessä.

Ain Agan (1959) on kitaristi ja säveltäjä, Viljandin Kitarafestivaalin perustaja ja taiteellinen johtaja. Hän on Estonian Dream Big Bandin DB perustajajäsen, Eesti Keeled (Viron kielet) -ensemblen perustajajäsen, kansainvälisen kvartetin Agan-Viinikainen-Mälgand-Kallio ja omaa nimeä kantavan uuden kokoonpanon, AgA Groupin vetäjä sekä kuuluu lukuisiin muihin yhtyeisiin. Aganilta on ilmestynyt 4 soololevyä: "RAMP" (1995), "Ain Agan & Tallinnan Kamariorkesteri" (2005), "Pictures" (2009), "Now I know" (2015). Agan on konsertoinut menestyksekkäästi Pohjoismaissa, Pohjois- ja Keski-Euroopassa, Venäjällä, Kiinassa sekä Kanadassa ja USA:ssa.

Virolaisesta tunnetusta kulttuurisuvusta polveutuva Susanna Aleksandra on jazzlaulaja, sanoittaja ja säveltäjä. Karismaattisena tarinankertojana Susanna pitää yleisön lumoissaan ja tekee jazzista lähestyttävän kaikille kuulijoille. Hän leikittelee sanoilla ja melodioilla, liikkuen perinteisen, pohjoismaisen ja latinalaisen jazzin aalloilla.

Susanna Aleksandra (1989) opiskelee jazzmusiikkia Sibelius-Akatemiassa. Debyyttialbuminsa Miracles (2017) sisältää laulajan omaa tuotantoa. Kaksi albumin kappaleista on syntynyt yhteistyössä virolaispianistien kanssa – “Crystal Truth" yhteistyössä Rain Rämmalin ja “I Know a Place" Joel Remmelin kanssa. Laulajattaren toinen intohimo musiikin lisäksi ovat kielet. Hän esittää mm. ranskan, portugalin-, italian- ja espanjankielistä musiikkia.

Aika: 13.9. klo 18

Paikka: Kulttuuritalo Laikku, musiikkisali. Os. Keskustori 4, Tampere

Liput 10 € ovelta ennen konserttia.

Kesto n. 1h 15 min.

Johtava koordinaattori