Laikun Aulagalleriassa: Kaapelinkulman kulta

Julkaistu 22.8.2019 10.03

Kaapelinkulman kulta -näyttely on esillä Laikun kolmannen kerroksen Aulagalleriassa 3.9.–14.9.2019. Kuvataiteilija Noora Ojan valokuvat johdattavat pohtimaan kaivostoiminnasta koituvia seurauksia luonnolle sekä kuinka kaivannaisteollisuus muuttaa paikallisten asukkaiden elinympäristöä. Näyttelyn ovat toteuttaneet Maan ystävät ja Pelastetaan Kaapelinkulma -liike.

Kaapelinkulman kulta -valokuvanäyttely kertoo Valkeakoskelle vuonna 2019 avatusta kultakaivoksesta ja kaivosyhtiön jättämästä jäljestä luontoon. Kuvataiteilija Noora Ojan valokuvat johdattavat pohtimaan kaivostoiminnan vaikutuksia ympäristölle ja sitä missä asemassa luonto on kaivosyhtiölle. Kuvakertomus herättää ajatuksia siitä, miten tarpeellista kullankaivuu on ja miten kaivannaisteollisuus muuttaa paikallisten asukkaiden elinympäristöä.

Näyttelyn kuvatekstit ovat olemassa suomeksi ja englanniksi.

Kaapelinkulman kulta -näyttelyn valokuvat: TaM Noora Ojala. Näyttelyn toteutus ja sisältö: Maan ystävät ja Pelastetaan Kaapelinkulma -liike.

Kulttuuritalo Laikun kolmannessa kerroksessa sijaitseva Aulagalleria on kulttuuripalvelujen ylläpitämä matalan kynnyksen näyttelytila kuvataideharrastajille, opistoryhmille, yhdistyksille ja muille kolmannen sektorin toimijoille.

Näyttely avoinna:

3.9.2019 – 14.9.2019