Härmälän kirjasto kiinni remontin ajaksi

Julkaistu 7.8.2019 15.53

Remontti sulkee Härmälän kirjaston syksyksi. Kirjaston viimeinen aukiolopäivä ennen remonttia on 9. elokuuta. Uudistettu kirjasto avataan helmikuussa 2020.

Härmälän kirjaston ulkokuva

Härmälän kirjasto suljetaan peruskorjauksen vuoksi 12.8. alkaen. Kirjasto on tarkoitus avata remontin jälkeen helmikuussa 2020. Avajaisten tarkemmasta ajankohdasta ilmoitetaan lähempänä.

Remontissa vuonna 1953 avattu kirjasto korjataan talotekniikkaa myöten. Edellinen peruskorjaus on tehty 1980-luvulla.

- Muutosten myötä kirjastosta tulee aiempaa valoisampi ja liikuteltavien kalusteiden ansiosta myös muunneltavampi. Lastenosastolle saamme pienen tapahtumatilan, jossa on valmiina katsomo koululuokalliselle lapsia, kirjastonjohtaja Ritva Kauppinen sanoo.

Perusparannushankkeen urakoinnista vastaa Tampereen Tilapalvelut, ja rakennusarkkitehtina toimii Kari Salonen.

Kirjastoautoilta korvaavaa palvelua

Härmälän kirjaston remontin aikana asiakkaita palvelevat muut Tampereen kirjastot, ja lainat voi palauttaa mihin tahansa PIKI-kirjastoon. Muun muassa pääkirjasto Metsoon ja Sampolan kirjastoon pääsee Härmälästä helposti bussilla, ja Pirkkalan puolelle avautuu uusi Nuolialan kirjasto elokuussa. Myös Tampereen kirjastoautot tarjoavat korvaavaa palvelua alueella remontin aikana: kirjastoauto vierailee viikosta 33 alkaen Härmälän koululla tai sen välittömässä läheisyydessä maanantaisin klo 16–16.30. Tämän lisäksi koululaisille järjestetään oma kirjastoautoaika Härmälän koululle joka toinen viikko.

Härmälän kirjaston palautusluukku on remontin ajan pois käytöstä. Härmälän kirjaston kokoelma ei näy PIKI-verkkokirjastossa 9.8. alkaen, eikä Härmälässä olevaan aineistoon voi tehdä varauksia. Härmälän kirjastosta lainassa olevaa aineistoa voi kuitenkin uusia verkkokirjastossa normaalisti.

Varaukset, joiden noutopaikaksi on valittu Härmälän kirjasto, ovat siirtyneet jo 1.8. alkaen noudettaviksi Sampolan kirjastoon. Asiakas voi vaihtaa saapuvan varauksen noutopaikan PIKI-verkkokirjaston Omat tiedot -kohdassa.

Tampereen kaupunginkirjasto
Kirjastonjohtaja